مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اکنون هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در هرمزگان وجود دارند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،موسی دادی پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اکنون هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در هرمزگان وجود دارند که تلاش برای بازگرداندن آنان به مدارس ادامه دارد.

وی افزود:شهرستان‌های میناب، جاسک و بشاگرد بیشترین آمار افراد بازمانده از تحصیل را در هرمزگان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مسایل فرهنگی، بُعد مسافت (دوری از محل سکونت تا مدارس)، وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده ها، پایین بودن سن ازدواج در هرمزگان از مهم ترین دلایل بازماندگی دانش آموزان از تحصیل است.

موسی دادی پور افزود:آموزش و پرورش هرمزگان برای حمایت از این افراد هزینه کتاب، پوشاک، نوشت افزار، رفت و آمد، سکونت در مدارس شبانه روزی همراه با تهیه غذا را پرداخت می‌کند.

وی گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای این بخش اعتبار در نظر گرفته شده است که در سه مرحله ابتدا تا انتهای سال تحصیلی به دانش آموزان و مدارس پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: دهیاران، شورا‌های اسلامی روستاها، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌ها باید کمیته مبادی بی سوادی و پشتیبانی از نهضت سواد آموزی را فعال و برای شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل اقدام کنند.

موسی دادی زاده افزود: ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان آماده جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستند و این افراد هر زمانی می‌تواند به این محل مراجعه کنند.

وی گفت: از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در هرمزگان شناسایی و جذب مدارس شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: این افراد در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه‌های اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند.

هرمزگان ۳۵۰ هزار دانش آموز در حال تحصیل دارد.

انتهای پیام/ف

جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.