یک کمیسیون دولتی در ایالات فلوریدای آمریکا پیشنهاد داد معلم‌هایی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند، در مدرسه با خود اسلحه حمل کنند.

یک کمسیون دولتی در آمریکا پیشنهاد داد معلم‌ها بتوانند در مدرسه با خود اسلحه حمل کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از هیل، یک کمیسیون دولتی ایالات فلوریدای آمریکا که درباره حادثه تیراندازی در دبیرستانی در پارکلند تحقیق می‌کند چهارشنبه (دیروز) پیشنهاد داد معلم‌هایی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند در مدرسه با خود اسلحه حمل کنند.

در گزارش سان سنتینال آمده است 13 نفر از 14 عضو کمیته امنیت عمومی این مدرسه رای مثبت دادند که قانونگذار دولتی این پیشنهاد را که معلم‌ها بتوانند در مدرسه سلاح حمل کنند، تصویب کند. در این پیشنهاد از معلم‌هایی که می‌خواهند مسلح شوند خواسته شده است آموزش‌های لازم را ببینند و تحت کنترل‌ قرار بگیرند.

این پیشنهاد جنجالی از سوی برخی جمهوریخواهان و برخی طرفداران اعمال نظارت‌های سختگیرانه به دنبال تیراندازی در دبیرستان پارکلند مورد استقبال قرار گرفت، اما دموکرات‌ها و معلم‌ها به انتقاد از آن پرداختند.

در این گزارش آمده است طبق قانون فعلی در مدارس فلوریدا برخی کاکنان مدارس مانند ماموران حراست و مدیران می‌توانند با خود سلاح حمل کنند، اما این کافی نیست.

یکی از اعضای این کمیسیون گفت: «در دنیای ایده‌آل، فرد مسلح در مدرسه نیاز نداریم؛ اما دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم چنین دنیایی نیست. یک نفر کافی نیست. دو نفر کافی نیست. ما چند نفر لازم داریم که از بچه‌ها حفاظت کنند.»

پس از آنکه در 14 فوریه یک دانش‌آموز در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا به سوی همکلاسی‌های خود تیراندازی کرد و 17 نفر را کشت، این حادثه در مرکز توجهات مناظره‌ها درباره قانون حمل اسلحه قرار گرفت. دانش‌آموزان این مدرسه جنبشی با شعار «به خاطر زندگی ما رژه بروید» تشکیل دادند، این درحالی بود که هزاران نفر خواستار پایان‌دادن به خشونت‌های مسلحانه بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار