معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از استقرار راهداران در ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان خبر داد.

نجفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  از آماده باش و استقرار زمستانه تمامی نیروی‌های راهداری تا ۱۵ فروردین سال آینده در جاده‌های کوهستانی استان خبر داد و گفت: راهداران امسال به دلیل برف زودرس آبان ماه در ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه راهداران اکنون در ۱۳ گردنه برفگیر و صعب العبور استان نیز مستقر شدند، افزود: این افراد با همه تجهیزات راهداری تا پایان زمان پیش بینی شده از سوی سازمان هواشناسی، درگردنه‌های برفگیر و صعب العبور برای خدمات رسانی به مسافران مستقر خواهند بود.

نجفی گفت: ۳۰۰ راهدار در قالب ۳۲ اکیپ با استقرار ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر و نمک پاش در جاده‌های برف گیر استان بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به مسافران زمستانه هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: ۲۲ باب راهدارخانه نیز جهت عملیات راهداری زمستانی شامل امدادرسانی، اسکان مسافران در راه مانده تجهیز شدند.

وی بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای آمد وشد در جاده‌های برفی استان تاکید کرد و گفت: مرکز مدیریت راه‌های مازندران با شماره ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌های مازندران است.

نجفی با بیان اینکه امروز مانوری مشترک راهداری و پلیس راه  استان برای آمادگی بیشتر  راهداران در جاده برف گیر در حال برگزاری است ،افزود: راهداران استان به طور رسمی فعالیت خود را از ۲۶ آذرماه همزمان با روز حمل‌ونقل و رانندگان و آغاز هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری آغاز خواهند کرد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه این استان را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.
انتهای پیام/آ

آغاز فعالیت‌های زمستانه راهداران در جاده‌های برف گیر مازندران

برچسب ها: راهداری ، برف و کولاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار