وزیر خارجه آمریکا، عربستان سعودی را «متحد مهم» واشنگتن خواند و افزود ریاض در موضوعاتی که برای آمریکا و اسرائیل امنیت به ارمغان می‌آورد، با واشنگتن همکاری می‌کند.

پمپئو: عربستان متحد مهم ماستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد تحقیقات در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی همچنان در جریان است.

وی مدعی شد آمریکا کسانی را که در این ماجرا مسئول باشند وادار به پاسخگویی خواهد کرد.

پمپئو افزود: پادشاهی سعودی، متحد مهم آمریکا است. آنها با ما در موضوعاتی که برای آمریکا و اسرائیل امنیت به ارمغان می‌آورد، همکاری می‌کنند. رابطه ما با پادشاهی (عربستان) رابطه‌ای مهم است.

این موضع‌گیری مایک پمپئو شبیه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست که بارها اعلام کرده ولیعهد عربستان در ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی نقش نداشته است و واشنگتن از او حمایت خواهد کرد. در حالی‌که سازمان سیا و دیگر سازمانهای اطلاعاتی آمریکا با اطمینان بالا اعلام کرده‌اند محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است. جینا هاسپل، رئیس سیا، هفته گذشته در جلسه محرمانه خود با برخی از نمایندگان سنا نتیجه‌گیری سیا درباره پرونده خاشقجی را به آنها اطلاع داد.

پس از حضور جینا هاسپل در مجلس سنا، بسیاری از سناتورهای آمریکا اعلام کردند دیگر هیچ شکی وجود ندارد که محمد بن سلمان، مسئول اصلی ترور خاشقجی است.

مایک پمپئو در ادامه اظهارات خود مدعی شد قتل خاشقجی «حادثه دردناک و تراژیکی است و آمریکا آن را تأیید نمی‌کند».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
خدا تو و اون متحدت رو نابود کنه
Seychelles
عثمان
۰۷:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
همان راستش را بگو ، بگو عربستان گاو شیرده و فربه ماست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۴۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
آمریکا متحد تروریسم بین الملی هستش
آخرین اخبار