امام جمعه شیراز گفت: اگر اختلاف دیدگاه و نظریات بین افراد وجود داشته باشد نباید پیوند برادری از هم گسسته شود، چرا اگر برادری و ارتباط با ولایت نباشد در ساخت تمدن نوین اسلامی به مشکل برخواهیم خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در آیین تکریم و معارفه نمایندگان ولی‌فقیه در جهادکشاورزی فارس با تاکید بر ضرورت انعکاس بیشتر خدمات و دستاور‌های انقلاب در آستانه چهلمین سال پیروزی، اظهار داشت: آنچه که امروز برای انعکاس خدمات انجام می‌شود با ضعف مواجه است.

وی افزود: امروز در حالی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار گرفته‌ایم که خدمات زیادی توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در حال انجام است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در تمدن سازی نوین اسلامی با تکیه بر الگو‌های داخلی پیش می‌رویم و ایمان داریم که اگر مطابق با الگو‌های اسلامی عمل کنیم فضای بهتری برای یادگیری و بالندگی ایجاد می‌شود.

آیت الله دژکام با یادآوری الگوی امام (ره) برای حل مشکلات سیاسی اجتماعی جامعه، ادامه داد: توحید کلمه در برابر هجوم غربی کارساز است.

وی با بیان اینکه برای حرکت، پیشبرد و تاسیس نوین تمدن اسلامی باید درهم تنیدگی را نگه داریم، گفت: نقش نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در نهاد‌ها محور اصلی اتصال به رهبری محسوب می‌شود که اگر این ارتباط طولی نباشد از هم گسسته عمل خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبیعی است که اختلاف دیدگاه و نظریات بین افراد وجود داشته باشد، اما پیوند برادری نباید از هم گسسته شود، چرا اگر برادری و ارتباط با ولایت نباشد در ساخت تمدن نوین اسلامی به مشکل برخواهیم خورد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: چهلمین سال پیروزی انقلاب را در حالی با عزت سپری می‌کنیم که نقشه‌های دشمن به تیر خورده است.

نماینده، ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی نیز گفت: اگر بتوانیم معیشت مردم را از لحاظ کمی و کیفی خوب در اختیارشان بگذاریم، قله‌ای بزرگی را فتح کردیم.

وی اضافه کرد: ایجاد امنیت غذایی و معیشت مردم یکی از پایه‌های اصلی امنیت ملی و حوزه بسیاری است هیچ سازمانی به اندازه جهاد کشاورزی با معیشت و زندگی مردم ارتباط ندارد.

تقوی ادامه داد: تا کنون امنیت غذایی و معیشت مردم با تلاش سازمان جهاد کشاورزی در کشور به خوبی انجام شده است.

وی به اشاره به نوسانات قیمت‌ها در بازار نیز گفت:: بحث امروز کشور، مسئله اقتصادی است و نوسانات و قیمت کالا‌ها به ضعیف جامعه فشار زیادی وارد کرده است هر چند مسئولان در تلاشند تا این فشار را کاهش دهند و مشکلات را کم کنند.

نماینده، ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی گفت: اولین بحث در اقتصاد مقاومتی نیز، خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و کم کردن وابستگی‌های کشور به خارج است.

وی افزود: دشمن همواره به دنبال نقطه ضعف است و می‌خواهد در نقاط وابستگی ضربه خود را وارد کند.
تقوی ادامه داد: برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند فراهم کردن زیر ساخت هستیم و یکی از نیرومندی‌ها دانش بنیان کردن و مدیریت جهادی است.

وی اضافه کرد: نماینده های، ولی فقیه در جهاد سازندگی نباید به خود به عنوان کارمند نگاه کنند بلکه باید نگاه جهادی داشته و با کارشناسان این سازمان همراه و به مردم سرکشی کنند و زمینه را برای تحول در کشاورزی ایران فراهم سازند.

تقوی تصریح کرد: کشاورزی سنتی نمی‌تواند پاسخ گوی نیاز‌های غذایی جمعیت ۸۰ میلیونی ایران باشد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم مدیران و کارکنان جهاد نماینده، ولی فقیه را برای انجام امور فرهنگی در این سازمان همراهی کنند، زیرا پیوست فرهنگی برای انجام هر فعالیت اقتصادی ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مورد فارس گفت: این استان خود یک کشور است و از لحاظ تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر این تاثیر زیادی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود و در پاسخ به مهم‌ترین نیاز جامعه غذا و امنیت غذایی نقش می‌دهد.

محمد مهدی قاسمی اضافه کرد: این میز تولیدات در حالی است که فارس دچار تنگنا و معضلاتی، چون خشکسالی ۱۱ ساله کمبود اعتبارات است، اما با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بهره وری را بالا برده و در محصولاتی، چون گندم خود کفا شویم.

وی به بیان جهاد کشاورزی نهادی برگرفته از انقلاب است که با هدف محرومیت زدایی تشکیل شد، اضافه کرد: نگاه جهادی

قاسمی ادامه داد: نماینده، ولی فقیه می‌تواند این نگاه جهادی را حفظ و این مسیری جهادی را پایش کند تا دچار انحراف نشود.

رئیس جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: وی شخصی تلاش بود که توانست در دوران کاری، همراهی خوبی با این مجموع داشتند و امیدوارم با کمک و همراهی آقای قائم که در شهرستان کازرون با مجموعه جهاد کشاورزی در کازرون داشتند ظرفیت‌های مغفول مانده جهاد کشاورزی شکوفا و رونق ادی ایجاد شود.

در پایان این مراسم از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام بحرانی تقدیر و حجت‌الاسلام قائمی به عنوان نماینده جدید، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس معرفی شد.
انتهای پیام/ب

آیین تکریم و معارفه نمایندگان ولی‌فقیه در جهادکشاورزی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار