در مراسمی نخستین خانه کنکور اهواز با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال افتتاح شد.

افتتاح نخستین خانه کنکور اهواز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در مراسم افتتاح نخستین خانه کنکور در اهواز به ارتقا شاخص کنکور استان از 27 به 19 اشاره کرد و گفت: استفاده دانش آموزان از خانه های کنکور با کمک و حمایت آموزش و پرورش به ویژه در مناطق محروم که امکان استفاده از کلاس های گران قیمت کنکور را ندارند در افزایش سطح دانش دانش آموزان داوطلب کنکور مفید و کارساز خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کنکور، هدف نهایی آموزش و پروش نیست بیان داشت: باید پیش دبستانی به عنوان اصلی ترین عامل بازدارنده از بازماندگی از تحصیل و آماده سازی دانش آموز برای کسب رتبه بالا در کنکور برنامه ریزی شود.

تقی زاده اظهار کرد: آموزش و پرورش خوزستان در حوزه توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی رتبه نخست کشور را به دست آورده است و هم اکنون 100 درصد نوآموزان زیرپوشش این دوره تحصیلی قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: براساس پژوهش های علمی دوره پیش دبستانی مهم ترین عامل جلوگیری از بازماندگی از تحصیل در جامعه است.

این مقام مسئول، اولویت اصلی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان را توجه ویژه به نیروی انسانی عنوان کرد و اذعان داشت: رایگان شدن ثبت نام فرزندان فرهنگیان در مدارس خاص و ایجاد امتیاز بکارگیری نیروی پیش دبستانی برای فرزندان فرهنگیان از جمله اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در این راستا است.

محمد تقی زاده با اشاره به تحصیل 13 هزار دانش آموز شبانه روزی در خوزستان، بیان کرد: دانش آموزان مناطق کم برخوردار نیاز به توجه ویژه دارند و اقدامات خوبی برای برقراری عدالت آموزشی در بین مناطق کم برخودار انجام شده است.

انتهای پیام/گ

نخستین خانه کنکور اهواز افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.