رهبر گفت: نوسازی و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده باید به گونه‌ای انجام شود که تجربه طرح مسکن مهر تکرار نشود.

تجربه مسکن مهر نباید در نوسازی بافت‌های فرسوده تکرار شودایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور درباره مسکن مهر گفت: مسکن مهر تورم 30 درصدی در کشور ایجاد کرده و 45 هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور صرف ساخت و اجرای این طرح شده است.

وی ادامه داد: با اینکه ساخت سالانه 2 میلیون واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفته است  اما تا به امروز بخش عمده‌ای از  این واحدها باقی مانده و تا سال 1400 ساخت آنها ادامه خواهد داشت.

رهبر با اشاره به ساخت 400 هزار واحد مسکونی از سوی دولت تا سال 1400 گفت:‌ اگر این طرح به درستی اجرا نشود و در این طرح از توسعه‌گران و انبوه‌سازان حمایت نشود اشتباه طرح مسکن مهر مجددا تکرار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ۲۷۰ محله تهران آماده بازآفرینی شهری/ وضعیت قیمت مسکن در اسفند ماه چگونه خواهد بود؟ 


وی افزود: تخصیص تسهیلات 50 میلیون تومانی با سود 9 درصد و یا 110 میلیون تومانی با سود 18 درصد هیچ کمک و یا پشتوانه‌ای برای انبوه‌سازان نمی‌شود بنابراین باید دولت علاوه بر تخصیص تسهیلات اقدامات دیگری را انجام دهد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه تا سال 1400 ساخت صد هزار واحد امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: سال 97 رو به پایان است و در طی این سال تنها 30 هزار پروانه ساخت صادر شده است.

رهبر اظهار کرد: ساخت صد هزار واحد در بافت‌های فرسوده سالانه 25 هزار میلیارد تومان هزینه دارد. ممکن است شرایط اقتصادی حوزه مسکن در دولت بعد با چنین میزان بودجه‌ای منطبق نباشد و ساخت این واحدها را قبول نکند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران در پایان گفت: نباید تجربه مسکن مهر در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده تکرار شود. تمامی کارها و برنامه‌ها در این طرح باید کارشناسی شده باشد تا انبوه‌سازان بتوانند با انگیزه بیشتر وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

ساخت مسکن مهر تا سال 1400 به پایان نمی رسد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ااااا
۱۰:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
کسانی که علیه هر کار خوبی مثل مسکن مهر و کارت سوخت و یارانه و.... موضع گرفتن و میگیرن فقط باید اعدامشون کرد جالب حالا میخان از کارت سوخت استفاده کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۴:۱۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
ایول. حرفت متین
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
راستی الان مسکن مهری که تحویل میدن ویا قرار آماده بشه وتحویل بدن ، چند سال ساخت حساب میشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نوساز - 10سال - 15 سال - یا کلنگی ؟؟؟منظورم اینه ما خونه ام الان 30 سال ساخته . اگه داخلش رابازسازی کنم میشه نوساز. یا همون 30سال ساخت باقی میمونه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اولا اگر دولت دهم هنوز وقت داشت ساختمانهای مهر را به پایان رسونده بود.دوما همین 45هزار میلیارد تومن بود که با اون تورمی که دشمنان داخلی و خارجی از سال 89 دست اتحاد به هم دادند تا اذیت کنند بوجود اوردند اما همون 45هزار میلیارد تومن بود که کشور را با اون اقتصاد بحرانی به رکود نبرد و همچنان در بازار و اقتصاد ایران رفت و امد رونق بود و شور وشوق.همون خانه های مهر بود که باعث شده بود کوره داره اجر تولید کنه اون یکی کچ و سیمان اون یکی سنگ و اون یکی لوازم گرمایشی و سرمایشی و هزاران هزار شغل دیگه .عزیز در این دوره چطور ؟هزاربرابر این بودجه صرف برجام شد چطور شد. مدیر سالم و کاردانی باشی متوجه می شوی که خانه های مهر نه تنها یک تجربه ناموفق نبود که تجربه ای کاملا موفق بود.شما که قدرت دستتونه نمی خواد جلو ساختن خانه های مهر را بگیرید .جلو تولید خودروهای بی کیفیت ایرانی را بگیرید که با کیفیت نزدیک به صفر و قیمتی نزدیک به ماشینهای دست ساز اروپایی داره در ایران ساخته میشه و فروخته میشه و دائم هم داد می زنند متضرر شدیم. و دائم هم داد می زنند ما خودروسازان چند هزار نیرو مازاد داریم اما مدیر عامل پاداش چند صد میلیونی میگیره اما داد میزنند داریم متضرر میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
حتی بچه هم دیگه باور نمیکنه که میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
واحد ها هفتاد درصد ساخته شده ولی متو قف شده شهرسازی هم بدون تحویل گرفتن مسکن اجاره زمین و اعیان رو هم سالانه دریافت میکنه چرا نمیسازن زود تحویل مردم بدن اجاره اعیان واحدی که تحویل نشده یعنی چه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
با سلام دلتون بابت مسکن مهر نمیسوزه که اگر هر کار جزیی میخواهید انجام دهید گیر میدهید به مسکن مهر!!!!! شما با 100 برابر عیبب مسکن مهر بسازید تا مشکل بیخانه مانها برطرف بشود !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۲۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
بله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
بله تجربه نداشته شما باید استفاده بشه
آخرین اخبار