سهم بخش کشاورزی از اعتبارات مصوب طرح احیای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بوده که از این رقم سه هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، به نقل از روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه سهم بخش کشاورزی از مجموع اعتبارات مصوب طرح نجات دریاچه ارومیه ۳۹ درصد و از اعتبارات پرداخت شده ۳۰ درصد می‌باشد.

پیش از این اکبر فتحی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرده بود که سهم بخش کشاورزی از اعتبارات طرح احیای دریاچه ارومیه هشت درصد است.

بر اساس این گزارش، مجموع اعتبارات مصوب طرح احیای دریاچه ارومیه در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ از محل ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور ۳۷ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال بوده که ۱۱ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال آن به سازمان‌های ذیربط پرداخت شده است.

گزارش روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه حاکی است: در سال ۱۳۹۳ بودجه مصوب دستگاه‌های متولی بخش کشاورزی از اعتبارات طرح احیای دریاچه ارومیه چهار هزار و ۲۴۶.۵ میلیارد ریال بوده که از این رقم ۵۰۸ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال آن پرداخت شده است.

بر پایه این گزارش، بودجه مصوب بخش کشاورزی از اعتبارات طرح احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۴ شمسی نیز چهار هزار و ۲۵۲.۴ میلیارد ریال بود که یک هزار و ۳۳۱ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال آن پرداخت شده است.

در این گزارش، بودجه مصوب دستگاه‌های متولی بخش کشاورزی از اعتبارات طرح احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۵ نیز چهار هزار و ۴۳۲.۵ میلیارد ریال و اعتبارات پرداختی آن ۹۴۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

در گزارش آمده است: سال گذشته نیز سهم بخش کشاورزی از بودجه احیای دریاچه ارومیه یک هزار و ۸۸۹ میلیارد بود که ۶۲۲ میلیارد ریال از این رقم به دستگاه‌های متولی پرداخت شد.

بر پایه گزارش روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه، منظور از دستگاه‌های بخش کشاورزی در طرح احیای دریاچه ارومیه شامل سازمان‌های جهاد کشاوزی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و پژوهشکده بیوتکنولوژی می‌باشد.

 

انتهای پیام/ش

 ۳۴۰۲ میلیارد ریال سهم کشاورزی ازاعتبارات پرداختی احیای دریاچه ارومیه

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.