جغتایی:

مرکز علم مغز ویژه دانش آموزان و دانشجویان راه‌اندازی می‌شود

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: مرکز علم مغز، ویژه دانش آموزان و دانشجویان با بودجه یک میلیارد تومان راه اندازی می‌شود.

راه اندازی مرکز علم مغز ویژه دانش اموزان و دانشجویانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی جغتایی رئیس انجمن علوم اعصاب در همایش هفتمین کنگره علوم اعصاب که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ اظهار کرد: علوم اعصاب یکی از بحث‌های روز دنیاست و یکی از حوزه‌های جذاب در دنیا محسوب می‌شود و تا دهه دوم قرن بیستم امکان مطالعه در این زمینه بوده است.

با ورود ای تی، تحولی عظیم در حوزه دانش مغز به وجود آمده است و دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ را دهه مغز نامگذاری کرده‌اند.

وی افزود: در رشته علوم اعصاب هزینه‌های زیادی شده و دولت‌های دنیا نیز در این زمینه درگیر بوده‌اند، در این بین سرمایه‌گذاری‌های خوب در رشته علوم اعصاب می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور آلمان ۴۲۷ مرکز در زمینه علوم اعصاب کارهای تحقیقاتی خوبی را انجام می‌دهند و در این بین دانشمندان اروپایی سعی کرده‌اند پروژه ترسیم مدار مغز انسان را به سرانجام برسانند.

جغتایی تاکید کرد: در برخی از حوزه‌ها مطالعات خوبی در ایران انجام گرفته و مقالات خوبی نوشته شده است، جایگاه ایران در منطقه خوب است و شاهد رشد تحقیقات هستیم. علوم اعصاب قلمروهای مختلفی دارد و در آموزش و پرورش کاربرد زیادی برای تحقیق و پژوهش خواهد داشت.

وی گفت: ۵۹۴ کتاب در حوزه علوم اعصاب چاپ شده و برای دانش آموزان در این حوزه مسابقات مختلفی انجام شده است.

وی افزود: نظام سلامت علاقه‌ای زیاد برای کار در این حوزه دارد و مرکز علم مغز، ویژه دانش آموزان و دانشجویان با بودجه یک میلیارد تومان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: ما نیازمند زیر ساخت هستیم و کمبود نیروی انسانی آموزش دیده در این حوزه داریم .

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.