رسانه‌ ها یکی از موثرترین عوامل در تغییرات سبک زندگی هستند که کودکان را بیش از همه تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

تبلیغات و رسانه‌ها چگونه تفکرات کودکان را به سمت تجمل و مصرف‌گرایی سوق می‌دهد؟+موشن‌گرافیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های اجتماعی، عهده‌دار انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی و ارزش‌های جوامع هستند. در حال حاضر با توجه به گسترش و فراگیر شدن تبلیغات از سوی رسانه‌ها، الگوی نوینی به جامع تزریق شده که در سایه آن تغییر و تحول چشمگیری در جامع و سبک زندگی افراد دیده می‌شود، بطوریکه که سنت‌ها را به مبارزه می‌طلبند و به صورت یک عامل مؤثر در دگرگونی نگرش‌ها و رفتار‌های نسل جدید عمل می‌نمایند.

 از آنجا که کودکان خردسال و فرزندان بیشتر از سایر اقشار جامعه به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازند، بالطبع تحت تاثیر بیشتری از  سوی تبلیغات و رسانه‌ها قرار دارند. طبق آمار در معرض دید هر کودک در طول شبانه‌روز چیزی حدود 3000 پیام بازرگانی قرار دارد که این تبلیغات در تمام وسایل الکترونیکی  به راحتی در دسترس کودکان قرار دارد.

همچنین آمار و ارقام در کشورمان حاکی از آن است که بچه‌های ایرانی روزانه حداقل 3 ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند و در ازای هر 5 ساعت برنامه، یک ساعت آگهی تبلیغاتی از تلویزیون پخش می‌گردد. متاسفانه باید گفت که همین تبلیغات عامل مصرف 70 درصد مواد غذایی فاقد ارزش بین بچه‌های مدرسه است. به این شکل است که رسانه‌ها برای کودکان ذائقه‌سازی کرده و بر روی تفکرات آنها اثر می‌گذارند و به آرامی آنها را مصرف گرا بار می‌آورد.

در ادامه موشن‌گرافی را مشاهده می‌کنید که در آن تاثیرات عجیب رسانه و تبلیغات بر روی کودکان و افراد جامعه به خوبی نمایش داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تلویزیون ، دیدنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار