رئیس شورای ترافیک قزوین گفت: تعداد اتوبوس‌های شهر قزوین، دو برابر متوسط کشوری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ میزانی رئیس شورای ترافیک قزوین در بازدید مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز قزوین از مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین گفت: تعداد اتوبوس‌های شهر قزوین، دو برابر متوسط کشوری است با این حال ۷۰ درصد از تردد‌ها با خودروی شخصی انجام می‌شود.

به گفته میزانی، میزان استفاده از اتوبوس از سال ۹۰ کاهش یافته و به ۳۰ درصد رسیده است.

وی افزود: سه هزار و ۷۵۰ دستگاه تاکسی هم ۳۰ درصد جابه جایی شهری را برعهده دارند.

میزانی گفت:: مرکز کنترل ترافیک استان قزوین ششمین مرک کشور و دارای به روز‌ترین تجهیزات است.

رئیس شورای ترافیک قزوین افزود: این مرکز هم اکنون دارای ۶۰ کیلومتر فیبر نوری، ۸۵ چراغ راهنما و ۸۰ دوربین کنترل سرعت است که بیش از ۸۰ درصد چراغ‌های راهنما هوشمند هستند.

میزانی اضافه کرد: هم اکنون ذخیره سازی اطلاعات به مدت یک ماه در مرکز کنترل ترافیک امکانپذیر است و علاوه بر نظارت بر وضعیت عبور و مرور خودروها، اطلاع رسانی درباره وضع معابر، بحران‌های ترافیکی و موضوعاتی همچون آب گرفتگی هم در دستور کار است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال بیش از ۵۰ سرعت گیر از سطح خیابان‌ها حذف شده است، اما برای کاهش سرعت به ویژه در مناطق پرتردد، نیازمند همکاری شهروندان هستیم.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین هم گفت: دوربین‌های این مرکز به صورت شبانه روزی رصد می‌شود و این دوربین‌ها قابلیت استفاده انتظامی و قضایی هم دارد.

رشوند افزود: بازرسی و نظارت بر نحوه تردد ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی جزء فعالیت‌های ماست و صدا و سیما در این زمینه با پخش اخبار ترافیکی، به بهبود تردد در شهر کمک زیادی کرده است.

مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین با اعتبار ۴ میلیارد تومان از سال ۹۰ آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/

بازدید مدیرکل صدا و سیمای قزوین از مرکز کنترل ترافیک

برچسب ها: ترافیک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.