استاندار قزوین گفت: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به بسته بندی محصولات توجه جدی ندارند در حالیکه کشور‌های همسایه با بسته بندی‌های جدید و جالب برای تصرف بازار‌ها تلاش می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: باید به مساله بسته بندی توجه زیادی داشته باشیم، چون امروزه از صنعت بسته بندی به عنوان فروشنده خاموش یاد شده و نقش موثری در حفاظت از محصول و کالا ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: بسته بندی نه تنها برای حفاظت فیزیکی از کالا‌ها اهمیت دارد بلکه این صنعت، محصولات را در برابر رطوبت و حتی اشعه‌ها حفاظت می‌کند و یک صنعت پیچیده و هایتک محسوب می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از کارکرد‌های صنایع بسته بندی جذب مشتری و افزایش فروش است و در واقع با تحریک بازار، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را نیز در پی دارد.

استاندار ادامه داد: باید ارتباط خود را با سازمان جهانی بسته بندی توسعه دهیم و از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی این سازمان برای ارتقای بسته بندی استان استفاده کنیم.

زاهدی ادامه داد: باید با یک مطالعه جامع ظرفیت‌های بسته بندی استان را شناسایی کرد تا بتوان با طراحی‌های مناسب و بازاریابی برای افزایش صادرات استان برنامه ریزی نمود.

استاندار با بیان اینکه چرخه فعالیت‌های اقتصادی در جامعه ما سازمان یافته نیست، افزود: یک تولیدکننده باید علاوه بر تولید به تامین سرمایه، مواد اولیه، فروش و بازاریابی محصولات خود فکر کند که هرکدام به تخصص جداگانه نیاز دارند و باید برای هریک از این فعالیت‌های تخصصی در بخش خصوصی برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.