فرمانده شمیرانات گفت: در جامعه پسامشروطیت و شبه مدرن، دچار شکاف نسلی و جنسی متعددی شده‌ایم و در این میان موضوع نگران کننده، فاصله طبقاتی زیاد میان متولیان اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش شهریور فرمانده شمیرانات در مراسم افتتاح مرکز تلفن اورژانس اجتماعی که امروز (سه‌شنبه نوزدهم آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز جامعه ایرانی در سخت‌ترین دوره تاریخی سیر می‌کند و برهه زمانی سختی را پشت سر می‌گذارد.

وی بیان اینکه جامعه امروز، دوره پیش و پس از مشروطیت را تجربه کرده و از یک جامعه به شدت سنتی وارد دنیای گذاری شده که آرام آرام از جا دررفتگی و تجزیه روابط خانواده در آن شکل گرفته است، افزود: زمانی مدیریت جامعه به دست مسجد و بازار بود و این دو در اعتبار بخشی، انسجام و همبستگی اجتماعی کارکرد داشتند، اما در جامعه پسا مشروطیت و شبه مدرن امروزی دچار شکاف نسلی و جنسی متعددی شده‌ایم و در این میان موضوع نگران کننده، فاصله طبقاتی زیاد میان متولیان اجتماعی است.

شهریور افزود: برای کاهش این شکاف‌ها نیازمند هوشمندی بهزیستی، سازمان‌های مردم‌نهاد و NGOها هستیم و باید نهاد‌های جدیدی شکل گیرند تا این شکاف پر شود و در این میان وجود اورژانس اجتماعی از ضروریات جامعه است.

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه شهرستان شمیرانات با همه اشرافیت و تملک، در قاعده هرم اجتماعی گرفتار معضلات زیادی است و امیدواریم با کمک شهرداری و اوقاف اورژانس اجتماعی را در منطقه یک نیز راه‌اندازی کنیم، ادامه داد: نباید خود را فریب دهیم، امروز فقر آسیب تولید می‌کند، فاصله طبقاتی نزاع طبقاتی ایجاد می‌کند، سختگیری‌های اجتماعی و فرهنگی موجب یأس و نادانی ملی می‌شوند.

شهریور ادامه داد: متأسفانه در بحث آسیب‌ها فقط به مقوله سلامت اجتماعی توجه می‌شود، در حالی که واژه‌های پزشکی در این مقوله جایی ندارد.

وی افزود: جامعه ایرانی باید به سمت فرآیند‌هایی برود که زیست اجتماعی را آسان‌تر و زیباتر می‌کند، چرا که از نظر اسلام نیز خشونت‌های سختگیرانه جایی ندارد.

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه باید ببینیم چه مکانیزهایی را می‌توانیم ایجاد کنیم تا به طور مثال فرار دختران کاهش یابد و در این میان باید بپرسیم که آیا آموزش و پرورش مهارت‌های لازم را ارائه می‌دهد؟، عنوان کرد: چه کسی متولی نهاد خانواده در کشور است، همه چیز از آب و برق متولی دارد، اما خانواده متولی ندارد.

شهریور با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید آموزش و پرورش به نهاد‌های کودکان، تاب‌آوری، مقاوم‌سازی و مهارت نه گفتن بیشتر توجه کند، تصریح کرد: بهزیستی نباید جاروکش همه آسیب‌های گسترده‌ای باشد که کالبد جامعه ایرانی را درگیر کرده است، چرا که با این وضعیت حقوقی و نگاه کارمندی در بهزیستی، انجام همه این مأموریت‌ها و به ثمر رساندن آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار