اکران فیلم‌های بخش ملی و بین‌الملل دوازدهمین جشنواره سینمای مستند ایران از فردا تا ٢٤ آذرماه در ساری آغاز می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فیلم‌های بخش مسابقه ملی و بین‌الملل دوازدهمین جشنواره سینمای مستند ایران «سینما حقیقت» ٢١ تا ٢٤ آذرماه امسال در سینما کانون ساری اکران می‌شود.

وی افزود: ١٥ فیلم از بخش مسابقه ملی و بین‌الملل این جشنواره در سینما کانون (ساری، بلوار امیر مازندرانی، خیابان شهبند، انتهای بوستان کوشا سنگ) در سانس‌های ١٦ تا ١٨ به نمایش در خواهد آمد.

شالویی گفت:امسال شهر‌های اصفهان، بوشهر، تبریز، ساری و شیراز، میزبان دوازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت خواهند بود تا علاقمندان سینمای مستند در این شهرها، بصورت همزمان تماشاگر آثار منتخبی از جشنواره سینما حقیقت باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی؛ صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی؛ تقویت سینمای مستند خلاق ایران؛ بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی؛ آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

وی گفت: اکران برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/آ

سینما حقیقت میهمان پاییزی مازندرانی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار