خرازیان مقدم گفت: لایحه حمایت از حیوانات در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تصویب لایحه حمایت از حیوانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لایحه حمایت از حقوق حیوانات از طریق دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و مقرر شده که در این خصوص چند تبصره به قانون مجازات اسلامی اضافه شود و در حال حاضر این لایحه در مراحل نهایی خود قرار دارد و اقدام مناسبی در راستای حمایت از حیوانات است.


بیشتر بخوانید: لایحه حمایت از حیوانات در حال بررسی است


خرازیان مقدم گفت: تصویب لایحه حمایت از حقوق حیوانات می‌تواند تأثیرگذار و بازدارنده باشد، به صورتی که برخورد با متخلفان در زمینه آزار و اذیت حیوانات حتی منجر به جرایمی همچون حبس شده است.

وی افزود: باتوجه به مسائل دینی، عرفی و قانونی موضوع  آزار و اذیت حیوانات در جامعه به نوعی نفی شده است و با تصویب این لایحه ممکن است تعداد کسانی که اقدام به حیوان آزاری می‌کنند، کاهش یابد.


بیشتر بخوانید: چه کسانی‌ حیوان آزار می‌شوند؟/بررسی لایحه منع حیوان آزاری در کمیسیون لوایح


مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست تصریح کرد: دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست برای به تصویب رسیدن لایحه حمایت از حقوق حیوانات از هر اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

خرازیان مقدم گفت: حیوانات نیز مانند انسان حق زندگی دارند و با کسانی که اقدام به اذیت و آزار حیوانات می‌کنند، برخورد می‌شود و جرایم شدیدی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار