استاندار اصفهان گفت:همه مدیران و کشاورزان باید باهم و در کنار هم حرکت کنند تا مسائل و مشکلات رفع شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان در جلسه کارگروه استانی سازگاری باکم آبی با اشاره به آن‌که از 450 میلیارد تومانی که قرار بود در راستای مصوبات سازگاری باکم آبی از صنایع استان اخذ شود بر اساس گزارش‌ها تاکنون 90 میلیارد تومان وصول و هزینه شده است، اظهار کرد: نباید قول بودجه و اعتباراتی که هنوز اخذ نشده به مردم و کشاورزان داده شود.

استاندار اصفهان بابیان اینکه وظیفه ما تنها تشکیل جلسه و تصویب مصوبات نیست، ادامه داد: وظیفه اصلی مدیران اجرای مصوبات است و در این‌گونه جلسات باید هماهنگی‌های لازم در خصوص حل مشکلات پیرامون اجرای مصوبات صورت گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره بر اینکه در حال حاضر صنعت نیز با مسائل و مشکلاتی روبرو است، تصریح کرد: هر اقدامی که باید انجام شود صاحبان فرایند نیز باید در مراحل تصمیم‌گیری حضورداشته باشند و در جلسات مربوط به حل مشکلات کشاورزان حضور اعضای صنف و نمایندگان آنان و نمایندگان صنایع نیز الزامی است.

رضایی با تاکید بر اینکه با همدلی، هم‌زبانی و هماهنگی ابر بحران استان که مساله آب است حل‌وفصل خواهد شد، ابراز داشت: همه مدیران و کشاورزان باید باهم و در کنار هم حرکت کنند تا مسائل و مشکلات رفع شود.

وی حق آبه را حق کشاورزان خواند و افزود: حق آبه به‌عنوان یک حق برای کشاورزان است و در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد.

استاندار اصفهان به طرح‌های موجود برای حل مشکل آب استان اشاره کرد و متذکر شد: باید در جلسه‌ای با حضور کارشناسان ذی‌ربط و نمایندگان کشاورزان و در فضایی همراه با آرامش و به‌دوراز هرگونه مشکل این طرح‌ها به‌صورت فنی و اجرایی در تمامی ابعاد بررسی شود و سپس در خصوص اجرا و یا عدم اجرای آن تصمیم‌گیری گردد.

رضایی بر تشکل کارگروهی پیرامون سه محور ساماندهی رودخانه زاینده‌رود، تعدیل آسیب‌ها و پساب که در مصوبات کارگروه ملی سازگاری باکم آبی مطرح‌شده است تاکید کرد و گفت: این کارگروه باید با حضور مدیران صنایع به‌عنوان برداشت کنندگان آب، نمایندگان کشاورزان و دیگر مسؤولان ذی‌ربط تشکیل شود و با همدلی و هماهنگی به‌طوری‌که حرمت اصفهان و شأنیت استان ایجاب می‌کند مسائل را پیگیری نماییم.

استاندار اصفهان در پایان اضافه کرد: وزارت نیرو باید به این موضوع واقف باشد که برخی از اقدامات پیشین این وزارتخانه باعث ایجاد مشکلات امروز شده است و باید با دیدی مثبت به مسائل نگاه کند تا با هماهنگی مشکل آب استان برطرف شود.

در این جلسه شهردار اصفهان، مدیران کل ذی‌ربط و تعدادی از نمایندگان کشاورزان پیرامون مشکلات کم‌آبی، مصوبات قبلی کارگروه و چشم‌انداز آینده آب استان مطالبی را در جلسه ارائه کردند.

 

انتهای پیام/م

 

نباید قول پولی که نیامده را به کشاورز داد

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.