به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی در دور چهارم ارزیابی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام شد و بر این اساس، به ترتیب شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گمرک، بنیاد شهید، بیمه مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی، سازمان بنادر و دریانوردی و پستبانک به ترتیب ۱۰ دستگاه برتر ارائهدهنده خدمات الکترونیکی شناخته شدند.
امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست ارائه چهارمین گزارش خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی، گفت: با هر دوره ارزیابی، کیفیت سرویسها بیشتر میشود و مردم با خدمات الکترونیک شهروندی بیشتر آشنا میشوند.
وی با اشاره به نتایج کلی ارزیابیهای انجام شده، اعلام کرد: در این دوره رشد ۲۰ درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی را شاهد بودیم و مقرر شد ۸ هزار و ۷۰۰ نوع مجوز مختلف در یک سامانه تجمیع شود.
ناظمی افزود: گفتنی است، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است به صورت مستمر نسبت به ارزیابی کیفیت وب گاهها و خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی که شناسنامه خدمات آنها به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است اقدام کرده و گزارشهای تهیه شده را به این شورا ارائه کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: دوره نخست ارزیابی در پایان سال ۱۳۹۵ با ارزیابی ۶۰ دستگاه انجام شد که نتایج بیانگر الکترونیکی شدن ۱۹ درصد از خدمات و سرویسها بود، در دوره دوم که با ارزیابی ۸۳ دستگاه در شهریور سال ۹۶ انجام شد گزارشها از الکترونیکی شدن ۲۸ درصد خدمات حکایت داشتند.
ناظمی ادامه داد: دوره سوم ارزیابی با بررسی وضعیت ۹۳ دستگاه انجام و مشخص شد که دستگاهها ۳۸ درصد از خدمات را به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه کردهاند.
وی در پایان افزود: در دوره چهارم، وضعیت ۹۳ دستگاه بررسی شد که در آن شاهد ۶۰ درصدی شدن ارائه خدمات و سرویسها بهصورت الکترونیکی بودیم.
انتهای پیام/