معاون اول رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در توسعه منابع انرژی و آب و برق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از مرحله نخست آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس گفت: توسعه مشارکت بخش خصوصی در تامین منابع انرژی از جمله آب و برق سبب حل مشکلات کشور می شود.

وی افزود:در صورت نیاز برای ساخت آب شیرین کن ها منابع ارزی به  بخش خصوصی  واگذار می شود.

معاون اول رئیس جمهور بااشاره به مدیریت مناسب بحران آب و برق توسط وزارت نیرو در تابستان امسال گفت: هیچ طرحی در کشور بدون مطالعات زیست محیطی مجوز اجرا دریافت نمی کند و ساخت آب شیرین کن ها نیز با مطالعات زیست محیطی انجام می شود .

اسحاق جهانگیری افزود: کم آبی و خشکسالی از مشکلات اساسی در منطقه و کشور است که حل این بحران نیازمند توسعه آب رسانی به کمک آب شیرین کن ها و صرفه جویی همگانی دارد.

وی گفت: قیمت هر مترمکعب آب تهیه شده از آب شیرین کن ها بیش از دو هزار تومان است که دولت آن را به قیمت  پانصد تومان در اختیار مردم قرار می دهد.

معاون اول رئیس جمهور صادرات غیر نفتی را اصلی ترین منبع درآمد در بودجه سال آینده اعلام کرد و افزود: سهم صادرات غیر نفتی در ارز آوری برای سال آینده فقط ۲۷ درصد است.

جهانگیری  افزود: دولت در طرح مشکلات کشور با مردم صادق است و برای دور زدن تحریم ها راه هایی را در نظر گرفته است که به دلیل مسائل امنیتی قابل بیان نیست .

وی گفت: تامین پایدار  آب شرب در مناطقی که دچار خشکسالی هستند از مهم ترین برنامه های دولت است و مردم دراین مورد نگران نباشند.

انتهای پیام/ر


هیچ طرحی بدون مجوز زیست محیطی در کشور اجرا نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.