وزیر نیرو گفت:ساخت ۷۱ طرح نمک زدایی و آب شیرین کن در کشور دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس گفت: ساخت ۷۱ طرح نمک زدایی و آب شیرین کن در کشور با ظرفیت ۴۰۱ هزار متر مکعب در روز در دست اقدام است.

وی افزود: از این تعداد ۳۰ آب شیرین کن با ظرفیت ۲۹۱ متر مکعب به هرمزگان اختصاص دارد.

وزیر نیرو گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۴۲ قرارداد مشارکتی با بخش خصوصی با حجم ۷۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در خصوص آب شیرین کن‌ها منعقد شده است.

اردکانیان با اشاره به انعقاد قرارداد آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس از سال ۹۱ افزود: مدت بهره برداری این طرح ۲۱ سال و با سرمایه گذاری ۲۰۴ میلیون دلار است که نرخ پایه فروش آن به دولت در ۶ سال نخست برای هر متر مکعب ۲ هزار و ۱۰۰ تومان و برای ۱۵ سال بعدی ۶۷۵ تومان است.

وی گفت:۴۸ درصد قیمت تمام شده آب شرب بخش شهری از مشترکان و در روستا‌ها ۲۴ درصد از مشترکان دریافت می‌شود که با استفاده از آب شیرین کن‌ها در بخش شهری به ۲۴ درصد و در بخش روستایی به ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت.

وزیر نیرو افزود:از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون حدود ۱۰ هزار مگاوات بر ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شده است.

اردکانیان گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار مگاوات نیروگاه در ۲۷ استان در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان کار دولتدوازدهم ۱۲ هزار مگاوات آن به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ز

ساخت ۳۰ آب شیرین کن در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.