تاکنون ۳۰۰ چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوجمدیرکل امور عشایر استان گفت:علاوه بر این کار هزار و ۳۰۰ مخزن بتنی ذخیره سازی آب ساخته شده و در اختیار جامعه عشایری استان قرار گرفته است.

مجید علی پور از احیاء و پرآب شدن ۷۰ درصد از چشمه‌های خشکیده مناطق عشایری استان بر اثر بارش‌های امسال خبر داد و افزود:بر اثر این بارش‌ها تاکنون ۴۵۰ حلقه از این چشمه‌ها احیاء و پرآب شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۵۷۰ حلقه چشمه در مناطق عشایری استان ۳۷۰ حلقه آن در مناطق ییلاقی و بقیه در قشلاق است اضافه کرد:در تابستان امسال به دلیل خشکسالی و کمبود آب در این مناطق عشایری روزانه ۷۹۲ هزار لیتر آب با ۲۲ تانکر سیار،۶ دستگاه خودروی وانت سایپا و ۲ دستگاه تراکتور بین عشایر توزیع می‌شود که هم اکنون به کمتر از ۵۰۰ هزار لیتر رسیده است.

علی پور ادامه داد:بیش از ۴۰۰ هزار راس دام عشایر استان در تابستان امسال با مشکل کم آبی مواجه بودند که در پی بارندگی پاییزه و جاری شدن چشمه‌ها مشکل آب دام‌های عشایری تا حدود زیادی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار با جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان عشایری است افزود: ۵۵ درصد دام،۲۷ درصد عرصه‌های زراعی،۱۷ درصد باغ‌ها و تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز استان متعلق به جامعه عشایری است.

انتهای پیام/د

بهسازی ۳۰۰ چشمه مناطق عشایری استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.