مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران شعب استان فارس، گفت: بیش از ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد فارس توسط بانک قرض الحسنه در ۱۱ سال گذشته پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا مختاری مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران شعب استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران به دنبال سنت قرض الحسنه‌ای است که دیر باز بین ایرانیان مرسوم بوده است، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه در ایران است.

وی با بیان اینکه این بانک هم اینک در کشور ۳۵ شعبه فعال در کشور دارد، افزود: از کل شعب کشوری ۱۸ شعبه در استان فارس فعال است که ۶ شعبه در کلانشهر شیراز و ۱۲ شعبه در شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

مختاری ادامه داد: با میزان منابع و مصارف این بانک را به ترتیب ۴ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال و ۴ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: صد در صد منابع بانک در استان هزینه شده است و عموما به افرادی اختصاص داده شده است که مستحق داده شده است.

وی با اشاره به اینکه کارمزد ۴ درصدی و برخی مواقع صفر درصدی این بانک، اظهار داشت: تسهیلات صفر درصدی به افراد حقیقی اختصاص می‌یابد که ماندگاری منابع آن‌ها بالا باشد.

مختاری گفت: سقف تسهیلات در سطح کشور به افراد حقیقی در یک بخش خاص ۲۰ میلیون تومان است که تا ۴۰ میلیون تومان هم به شکل قرض الحسنه به افراد واجد شرایط تعلق میگیرد.

وی در تکمیل سخنان خود، بیان کرد: پرداخت سقف ۴۰ میلیون تومان در غالب طرح مهر زرین به افراد داده می‌شود که تا پایان آذر ماه این مهم در دستور کار بانک قرار دارد.

مختاری با اشاره به فرا رسیدن یازدهمین تاسیس این بانک اظهار کرد: از ابتدای فعالیت تا کنون بانک قرض الحسنه مهر ایران دشعبه فارس به ۱۸۲ هزار و ۶۸۹ نفر بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات واگذار کرد.

وی در تفکیک میزان تسهیلات واگذار شده به افراد مختلف، گفت: در بخش تعمیر مسکن طی ۱۱ سال گذشته ۴۸ هزار نفر قریب به ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد، در بخش ودیعه مسکن نیز ۳۰ هزار نفر به میزان یک هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند، ادامه داد: در بخش نیاز‌های ضروری نیز این بانک به ۶۹ هزار و ۴۸۰ نفر قریب به ۵ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد اعطاء کرده است.

وی اضافه کرد: در بخش ازدواج نیز به ۵۷ هزار و ۵۸۱ نفر وام کم بهره به میزان ۳۶۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گفته مختاری طی ۱۱ سال گذشته ۴۹۵ نفر با معرفی کمیته امداد استان ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۳۲۸ زن سرپرست خانوار در استان فارس ۷۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال از بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات دریافت کردند.

مختاری در پایان یاد آور شد: به ۳۵ زندانی متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال نیز ۷ میلیارد ریال طی ۱۱ سال گذشته پرداخت شده است.
انتهای پیام/چ

صحبت های مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران شعب استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار