قراخانلو: هدف از ایجاد آکادمی مشارکت در توسعه علمی، ورزش است

رئیس آکادمی ملی المپیک گفت: آکادمی در گذشته نه تنها در داخل کشور بلکه به ورزشکاران خارج از کشور مانند تاجیکستان، افغانستان و عراق هم خدماتی را ارائه کرده است.

قراخانلو: هدف از ایجاد آکادمی مشارکت  در توسعه علمی، ورزش استبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در نشست خبری بیان کرد: هدف از ایجاد آکادمی مشارکت  در توسعه علمی، ورزش است. در ایامی عملکرد کمیته ملی المپیک و آکادمی به نحوی بوده که در بخش بین المللی عملکرد قوی تری داشته است  و آکادمی در گذشته نه تنها در داخل کشور بلکه به ورزشکاران خارج از کشور مانند تاجیکستان، افغانستان و عراق هم خدماتی را ارائه کرده است.

او در مورد تاثیر آکادمی در آمادگی ورزشکاران پیش از حضور در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: آکادمی نقش خوبی در آماده سازی ورزشکارن قبل از اعزام بازی های آسیایی جاکارتا داشته است و سیاست های جدید آکادمی این است که:

1- با تلاش بتوانیم عملکرد آکادمی را به 10 سال قبل برگردانیم.

2- توجه ویژه به بانوان و جوانان و آینده سازان داشته باشیم.

3- به دنبال تقویت بعد بین المللی آکادمی المپیک هستیم

4- به دنبال بازسازی و نوسازی تجهیزات و ساختمان های آکادمی هستیم تا با مشکلاتی که در چند وقت گذشته در بخش گرمایشی وسرمایشی آکادمی رخ داده بود دیگر مواجه نشویم.

قراخانلو درمورد شرایط مرکز آبی و استخر آکادمی ملی المپیک گفت: در حال حاضر مرکز آبی و استخر آکادمی در حال تجهیز شدن است و رختکن ها نیز بازسازی خواهد شد.

او در مورد برنامه آکادمی در بخش نیروهای انسانی گفت: در بخش منابع انسانی به دنبال جانشین پروری و انتخاب دستیار هستیم. در خصوص استفاده از امکانات آکادمی آیین نامه ای تنظیم کرده ایم و اولویت های اول ما قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان خواهند بود.

قراخانلو در مورد مرکز پزشکی آکادمی گفت: در مرکز پزشکی آکادمی به دنبال ایجاد مرکز پیشگیری و تست سلامت قلب در مرکز روانشناسی هستیم.

او افزود: به دنبال ایجاد شناسنامه مهارت روان شناختی و نیمرخ ژنتیکی برای ورزشکاران قهرمان هستیم تا اطلاعات جامع تری از آنها داشته باشیم و همچنین به زودی کتابی درباره فیزیولوژی رشته های ورزشی و ورزشکاران تهیه می شود.

رئیس آکادمی ملی المپیک در مورد تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران بیان کرد: در نیمه های دی ماه جلساتی به منظور تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران برگزار می شود تا اطلاعات ورزش کشورمان به صورت منظم تری در اختیار جامعه قرار گیرد.

او عنوان کرد: یکی دیگر از کارهایی که در نظر داریم اجرایی کردن برنامه تربیت بدنسازان خانم است که مراسم افتتاحیه این موضوع امروز برگزار شد و درباره امیدهای المپیک سعی داریم که با حمایت کمیته ملی المپیک جوانان را حمایت کنیم.

قراخانلو در مورد بحث استان ها گفت: توجه ویژه ای به این موضوع داریم و جلسات علمی و آموزشی ما در اراک برگزار شد و پس از آن در خوزستان و گلستان پیگیری می شود.

او بیان کرد: در دیداری که با مسئولان IOC و OCA داشتیم قرار شد از ظرفیت های بین المللی المپیک برای برگزاری کلاس ها روانشناسی، سنجش، آموزشی و... استفاده کنیم.

قراخانلو درباره مرگ ۲ نفر در آکادمی گفت: این دو نفر از پرسنل آکادمی نبودند بلکه کارگر پیمان کار آشپزخانه بودند که به دلیل استفاده از مواد با وجود اینکه به اورژانس رفتند جان خود را از دست دادند.

او در مورد موضوع غذا ندادن به ورزشکاران گفت:  غذا ندادن به ورزشکاران در زمان من رخ نداده است و این درست نیست که به دلیل بدهی فدراسیون ها به ورزشکار خدماتی ارائه نشود. خدماتی غیر از هتل و رستوران ها برای ورزشکاران رایگان است.

قراخانلو درباره نقش آکادمی در اساسنامه کمیته: در این خصوص باید سوال از دبیر و رییس کمیته بپرسید اما تا جایی که می دانم فعالیت های آکادمی در اساسنامه جدید روشن تر مطرح شده است و کلیه فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی کمیته در آکادمی انجام می شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

صحبتهای قراخانلو در مورد آکادمی ملی المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار