عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خواستههای رانندگان در چند ماه گذشته توسط دستگاه های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای پیگیری شده است گفت: نظارت بر فرآیندهای توزیع بار، دریافت کمیسیونهای اضافی و برخورد با عوامل سودجو و متخلف از مهمترین درخواستهای کامیونداران و رانندگان بوده است.
حسن نیا اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از طریق نظارتهای رسمی و غیر رسمی به هزار و 200 شرکت حمل و نقل بار تذکر داده است.در این بین برخی از این شرکتها توبیخ شده و برخی دیگر نیز از طریق سامانه 141 مورد بررسی قرار گرفته اند.
مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه 21 هزار و 400 شکایت به سامانه 141 ارائه شده است، گفت: سازمان راهداری به تمامی این شکایات رسیدگی کرده به طوری که میزان رسیدگی این درخواستها در سازمان راهداری به 88 درصد رسیده است.
وی بیان کرد: 12 درصد از شکایت های ارسال شده به سامانه 141 در حال پاسخگویی است و امیدواریم شرکتهای متخلف در حوزه حمل و نقل بار چنین اقداماتی را جهت سوء استفاده از کامیونداران انجام ندهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تُن کیلومتر اصلیترین خواسته کامیونداران بود که نقش مؤثری در بهبود کرایه حمل کامیونداران داشته است و ما این خواسته را بر اساس مطالعات صورت گرفته با نظارت نمایندگان مجلس و انجمنهای رانندگان کامیونها انجام دادهایم.
حسن نیا تصریح کرد: از خرداد ماه امسال، چندین جلسه مختلف در شورای عالی ترابری برگزار شد و کلیات طرح به تصویب و به استانها ابلاغ شد. آخرین جلسه بررسی تُن کیلومتر امروز با حضور نمایندگان در مجمع حمل و نقل برگزار و براساس آن زمان اجرای دقیق طرح مشخص و اعلام میشود.البته تا به این لحظه کلیات طرح به استانهای مختلف کشور ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه 4 میلیون مسیر جادهای در کشور وجود دارد و تمامی این مسیرها دارای گستردگیهای فراوانی است، گفت: در تمامی این مسیرها بار جابجا میشود، بنابراین محاسبه کرایه مسیرها نیاز به تخصص و طراحی نرم افزار خاصی است که سازمان راهداری با همکاری تمامی انجمنها و نمایندگان این نرم افزار را طراحی کرده است.
انتهای پیام /