عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بانک مرکزی لابی قوی در مجلس دارد و همین امر باعث شده تا تحقیق و تفحص از این نهاد به تاخیر بیافتد.

لابی  قوی بانک مرکزی در مجلس مانع از تحقیق و تفحص از  این نهاد است/ دولت و مجلس باید از تحقیق و تفحص‌ها استقبال کننداحمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره به تاخیر افتادن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، اظهار کرد: معتقدم که هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اقتصادی در زمینه به جریان انداختن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کم‌لطفی بسیاری می‌کنند.

وی افزود: طبق آیین‌نامه هیات رئیسه باید در زمان مشخصی موضوع تحقیق تفحص را به کمیسیون بفرستد تا روال قانونی این امر انجام شود.

امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی لابی قوی در مجلس شورای اسلامی دارد و همین امر باعث شده تا تحقیق و تفحص از این نهاد به تاخیر بیافتد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: معتقدم که دولت و مجلس باید از تحقیق و تفحص‌ها استقبال کنند، چرا که این امر بسیاری از تهمت زنی‌ها و دروغ گویی‌ها در جامعه را از بین برده و و حقیقت اصلی را اطلاع مردم می‌رساند.

وی ادامه دارد: بسیار متعجبم که چرا بانک مرکزی تلاش می‌کنند تا به هر نحوی که شده مورد تحقیق و تفحص قرار نگیرد!

گفتنی است،  چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در زمان تصدی سیف در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و بر همین اساس کمیسیون اقتصادی مجلس، تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را در جلسه  این کمیسیون مصوب کرد، اما با گذشت بیش از 4 ماه از زمان تصویب این موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی هنوز به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
اینها چکارمیکنن ! مادیگه امیدی به اینها نداریم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
جناب آقای احمد امیرآبادی : 1) مگر پای چه کسانی در این ماجرای بررسی گیر است که تعلل در قضیه میشود؟ 2) چرا نباید بتواند از جلوگیری کند؟ 3) نمایندگان فعلی باید به این موضوع فکر کنند که ملت رای دادند و آنان صاحب کرسی شدند و در دور بعدی ملت با دقت بیشتری رای خواهند داد در ثانی منافع شخصی را به منافع ملت ترجیح ندهند و الگوی خود را شهید مدرس و شهید باهنر قرار دهند ...............................
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
این ها یعنی نماینده مردم هستند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
درزمان مجلس ششم هم این اتفاق افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۳:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
متاسفیم برای این نمایندگان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۱:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
مردم نمایندگانی می خواهند که به مشکلات کشور رسیدگی کند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
مدرس تنها نماینده ای در طول تاریخ بود که هیچ وقت منافع ملت را به پای منافع شخصی و گروهی نکشاند و به ضرر ملت هیچ وقت رای به تصویب قانونی که به ضرر ملت باشد نداد نمایندگانی که یا با زمین و یا با ضمین خریده میشوند و تطمیع میشوند و مهر سکوت بر لب میزنند یادشان باشد که ملت آنها را انتخاب کردند و در دور بعدی چنین اشتباهی را مرتکب نمیشوند.........
آخرین اخبار