مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تشخیص به موقع بیماری ایدز را موجب تسریع این بیماری عنوان کرد.

  تسریع درمان ایدز با تشخیص به موقعامینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه دوره بیماری و کمون بیماری ایدز کاملا طولانی بوده و حدود ۶ الی ۱۰ سال طول می‌کشد، گفت: تشخیص به موقع این بیماری قطعا می‌تواند در جهت درمان، کمک شایانی داشته باشد.

امینی افزود: در راستای شعار امسال " من آزمایش می‌دهم تا به سلامتی خود پی ببرم " به صورت رایگان آزمایش‌هایی در سطح استان انجام شد و بالغ بر هزار نفر در شهر اراک آزمایش تشخیصی را انجام دادند.

کمتر از ۳۰۰ نفر در استان مرکزی به بیماری ایدز مبتلا هستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ نفر در استان مرکزی به بیماری ایدز مبتلا هستند و خدمات دریافت می‌کنند، اضافه کرد: در سطح استان مرکزی پایگاه‌های شلتر مرکز گذری کاهش آسیب (DIC)، کمپ‌ها، مراکز اقامتی ... در راستای کاهش اعتیاد و بیماری ایدز در حال فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: یک مرکز هم در اراک با عنوان باشگاه مثبت و با رویکرد کاهش آسیب به بیماران ایذر فعالیت می‌کند و خدمات پیشگیری سطح ۲ را برای بیماران و سطح ۱ را برای خانواده‌های آن‌ها انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: همایش‌های پیشگیری از ایدز با رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم جامعه را یکی از اهداف و الویت کاری واحد پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی دانست و گفت: بیماران مبتلا به ایدز استان مشخص شده و پرونده‌های ان‌ها در باشگاه مثبت اراک ثبت شده است.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
تشخیص ۱ هفته ای
آخرین اخبار