کارشناس مسائل اروپا و آمریکا گفت: تحریم ایران توسط اروپا در شرایط فعلی آنها امکان پذیر نخواهد بود.

تحریم ایران در شرایط فعلی اروپا امکان پذیر نخواهد بود.سیدرضا میرطاهر کارشناس مسائل اروپا و آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه تا چه اندازه احتمال دارد اتحادیه اروپا، ایران را به بهانه اتفاقات اخیر درباره منافقین در دانمارک تحریم کند، گفت: مسئله اتهامات ادعایی علیه ایران در مورد برخی اقدامات به اصطلاح تروریستی در دانمارک، به هیچ عنوان ثابت نشده و علیرغم دستگیری برخی از اشخاص هنوز تصمیمی در زمینه تحریم ایران صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: اروپایی ها قائل به تفکیک بین مسائل هستند و پیش تر هم اظهار کردند که طرفدار لغو تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران هستند و به مقابله با تحریم‌های هسته‌ای که مجددا علیه ایران توسط ایالات متحده اعمال شد، پرداختند. ولی در عین حال مدعی هستند که تحریم‌های حقوق بشری و دیگر مسائل را کماکان علیه ایران حفظ خواهند کرد. به همین جهت امکان طرح تحریم ایران در نشست آتی بروکسل زیاد خواهد بود.

کارشناس مسائل اروپا و آمریکا افزود: اما اینکه تصمیمی عملی برای تحریم جدید ایران اتخاذ شود، در شرایط حساس کنونی که باید ساز و کار ویژه مالی از جانب اتحادیه اروپا اجرایی شود، احتمال کمی دارد. البته نباید فراموش کرد که فشار متحدان آمریکا در اتحادیه اروپا از جمله دانمارک، برای مجازات ایران به دلیل این اتهامات زیاد است ولی با تمام این موضوعات به نظر می رسد احتمال تحریم ایران در شرایط فعلی اروپا امکان پذیر نخواهد بود.

میر طاهر با اشاره به نابسامانی‌های داخل اروپا، گفت: مسئله اجرایی شدن ساز و کار ویژه مالی اروپا هیچ گونه ارتباطی با نابسامانی‌های داخلی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس ندارد. زیرا بین حوزه مسائل داخلی و خارجی در اروپا تفکیک وجود دارد. به این صورت که با وجود نا آرامی‌ها در داخل فرانسه، مانعی برای عملکرد وزارت امور خارجه و وزارت دارایی این کشور به وجود نمی‌آید. همچنین در مورد کشورهای آلمان و انگلیس هم به همین صورت است، به ویژه اینکه دو قدرت بزرگ اروپا یعنی آلمان و انگلستان هم به دنبال اجرایی کردن ساز و کار ویژه مالی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
سلام
این اعتراضات ضد سرمایه داری هم نشان دیگری از انحطاط نظام پلید سرمایه داران و ظالمانی چون ترامپ و لابی های کثیف صهیونیست است. به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
گوسفند زنده خریداریم جهت صا درات
آخرین اخبار