امامی امین گفت: کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی استان تهران ظرفیت جذب گردشگر دارند.

کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی تهران ظرفیت جذب گردشگر دارندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که امروز (یکشنبه هجدهم آذرماه) برگزار شد، با بیان اینکه توسعه گردشگری و توجه به این بخش در ارز آوری کشور اهمیت دارد، اظهار کرد: ایران مقصد خوبی برای گردشگران خارجی است و استان تهران ظرفیت‌ مناسبی در این زمینه دارد.

وی افزود: برای ترویج و توسعه صنعت گردشگری در کشور و پایتخت به نگاه ملی و حمایت محور نیازمند هستیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی استان تهران نیز ظرفیت جذب گردشگر دارند، به عنوان مثال اخیرا از کارخانه کریستال در سطح استان بازدید کردیم که با تولید کریستال مرغوب و ارزشمند آثار هنری خلق می‌کند.

امامی امین با بیان اینکه تور‌های گردشگری در خارج از کشور گردشگران را به حضور در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی آن کشور دعوت می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از کارخانه‌های تولیدی صنایع دستی و هنری در استان تهران نیز این ظرفیت را دارند و لازم است با اقداماتی نظیر تفاهم با مراکز تجاری بزرگ و رایزنی لازم در این بخش، این مراکز را به حوزه گردشگری و صنعت توریسم اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: استان تهران در حوزه‌های تولید و عرضه کیف و کفش، صنایع دستی و فرش در دنیا سرآمد است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما در عین حال مشکل اینجاست که با کارگاه‌های عرضه و تولید این صنایع به صورت پراکنده مواجهیم و بهترین رویکرد اینجاست که بتوانیم فعالیت این صنایع را در مکانی متمرکز کنیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به شکل جدی در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت کنیم، باید ارزآوری گردشگری را در امور خود لحاظ کنیم.

وی با انتقاد از بروکراسی و ساختار اداری پیچیده برای سرمایه گذاری افزود: این نوع ساختار اداری در زمینه سرمایه گذاری آن را زمین گیر کرده و این روند بر خلاف مسیر توسعه همه جانبه استان است و باید تلاش کنیم با ایجاد بستر لازم و رفع موانع تسهیلاتی ایجاد کنیم. متاسفانه امروز در حوزه گردشگری رفتار نامهربانانه‌ای شاهد هستیم.

امامی امین با ارائه پیشنهاد تنظیم لایحه‌ای در خصوص هتل سازی گردشگری و آبونمان تخصیص آب به آن‌ها تصریح کرد: این لایحه باید تقدیم هیئت دولت شود تا انشعاب آب واحد‌ها و شرکت‌هایی که در حوزه هتل سازی گردشگری فعال هستند، تقسیط شود یا پس از اتمام پروژه با ضریب تعریف شده بازپس گیری و محاسبه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار