معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: امهال ۳ ساله در پرداخت سود تسهیلات بانکی کشاورزان، از برنامه‌های جبران خسارت خشکسالی در کشور است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از استانداری چهارمحال و بختیاری؛ اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران امروز یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷ در سفر به شهرستان لردگان برای بررسی خسارات ناشی از سیل اخیر در این منطقه اظهار داشت: خشکسالی یک مسأله دائمی در کشور می‌باشد که دوره آن در برخی از مناطق ۲۰ ساله شده است.

وی افزود: به دنبال افزایش بارندگی‌ها در سال جاری، میزان خشکسالی در برخی مناطق کشور کاهش یافت.

نجار اضافه کرد: امهال ۳ ساله در پرداخت سود تسهیلات بانکی کشاورزان از برنامه‌های دولت و مجلس شورای اسلامی برای کمک به جبران خسارات ناشی از خشکسالی است که دولت از اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران برای بازپرداخت آن‌ها استفاده می‌کند.

وی پیرامون زلزله کرمانشاه هم گفت: دولت برای جبران خسارت این حادثه نیز گام‌های بلندی برداشته و تا کنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی خسارت دیده از زلزله بازسازی و به مردم تحویل داده شده است.

نجار ابراز امیدواری کرد: تمامی ساخت و ساز‌های مناطق روستایی زلزله زده، تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی ادامه داد: در منطق شهری زلزله زده هم حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی و تجاری تعمیر و بازسازی شده، اما روند بازسازی این مناطق نسبت به روستا‌ها کمی کندتر انجام می‌شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: تا ۴۵ روز پس از زلزله کرمانشاه، امداد و کمک رسانی و اسکان موقت در مناطق شهری به خوبی ادامه داشت، اما این روند پس از آن و به دلیل سرما و بارندگی کند شد.

نجار اضافه کرد: اجرای طرح جامع و تفصیلی، تأیید نظام مهندسی و صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری نیز باعث طولانی‌تر شدن کار ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شهری می‌شود.

وی با اشاره به سرکشی اخیر خود از مناطق زلزله زده کرمانشاه و افزایش سرعت ساخت و ساز در این مناطق، ابراز امیدواری کرد: این ساخت و ساز‌ها طی سال آینده به پایان برسد.

نجار در مورد حادثه سیل اخیر و شکسته شدن مسیل لردگان هم گفت: این سیلاب خوشبختانه تلفات جانی نداشت، اما دارای خسارت مالی بود که دستگاه‌های مربوطه باید برای ارزیابی و جبران آن برنامه ریزی و پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر و خط القعر مسیل این شهر نباید بدون بررسی و مطالعات اصولی، مجوز ساخت و ساز صادر می‌شد.

استاندار و جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز رئیس سازمان مدیریت بحران را در سفر به لردگان همراهی کردند.

لردگان با بیش از ۲۰۹ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

بر اثر بارش باران پاییزی و جاری شدن سیل در روز یکشنبه ۴ آذر ۹۷ و شکسته شدن مسیل شرق تا جنوب لردگان، به تعدادی از منازل مسکونی و وسایل آنان، زمین‌های کشاورزی و زیرساخت‌های این منطقه از جمله بیمارستان لردگان خسارت وارد شد.

بر اساس برآورد دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، خسارت این سیلاب ۲۸۱ میلیارد ریال شامل ۱۲۳ میلیارد ریال در بخش زیربنایی، ۳۰ میلیارد ریال در بخش مسکونی و ۱۲۸ میلیارد ریال در بخش کشاورزی می‌باشد.

انتهای پیام/ش

سفر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران به لردگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار