ناوگروه تهاجمی آمریکا با رهبری ناو هواپیمابر «یو.اس.اس جان سی استنیس» برای فعالیت در آبهای دریای عرب و خلیج فارس وارد خاورمیانه شد.

ناوگروه تهاجمی آمریکا وارد خاورمیانه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ناوگروه تهاجمی جدید آمریکا با رهبری ناو هواپیمابر یو.اس.اس جان سی. استنیس برای فعالیت در آبهای دریای عرب و خلیج فارس وارد خاورمیانه شد. ورود این ناوگروه به خاورمیانه به غیبت ۸ ماهه ناو‌های هواپیمابر آمریکا در منطقه پایان داد.

به نوشته اسپوتنیک، نیروی دریایی آمریکا هدف از حضور این ناوگروه تهاجمی در خاورمیانه را کمک به جنگ با داعش در عراق و سوریه و همچنین پشتیبانی از جنگ افغانستان اعلام کرده و دوره ماموریت آن را حداقل دو ماه عنوان کرده است.

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس جان سی. استنیس» نخستین بار در دسامبر ۱۹۹۵ به دریا انداخته شد و پایگاه خانگی آن در ایالت واشنگتن است. ساخت این ناو ۴/۵ میلیارد دلار هزینه داشت و از سری ناوهای کلاس نیمیتز به شمار می‌رود.

در حالی که در دهه‌های گذشته حضور ناو‌های هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس به امری دائمی بدل شده بود، امسال پس از آنکه ناو «یو.اس.اس تئودور روزولت» منطقه را ترک کرد، واشنگتن ناو جایگزینی به خلیج فارس اعزام نکرد. 

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس جان سی. استنیس» در شرایطی وارد منطقه شده که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه که مسئولیت فعالیت‌های دریایی آمریکا در دریای عرب و خلیج فارس را بر عهده دارد، دستخوش تغییراتی در فرماندهی خود شده است.

نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته از کشف جسد دریاسالار «اسکات استرنی» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی در خانه‌اش در بحرین خبر داد. برخی رسانه‌ها با توجه به غیرمنتظره بودن مرگ او، فرضیه "خودکشی" وی را مطرح کردند اما هنوز نتیجه نهایی تحقیقات منتشر نشده است.

در پی مرگ ناگهانی اسکات استرنی، سنای آمریکا صلاحیت دریاسالار «جیمز مالوی» را برای فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور تایید کرد.

ناو هواپیمابر یو.اس.اس جان سی. استنیس مادامیکه در خاورمیانه حضور داشته باشد، تحت فرماندهی او قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار