رئیس سازمان صمت لرستان از احداث کارخانه فرآوری قیر طبیعی در دورود خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد‌رضا صفی‌خانی رییس سازمان صمت لرستان گفت: یک سرمایه‌گذار بومی درخواست ایجاد کارخانه فرآوری قیر را در زمینی به مساحت ۶۱ هزار متر مربع در منطقه گاوکشه دورود داشته که این امر در کارگروه زیربنایی مطرح شده و با تعیین کاربری ۱۶ هزار مترمربع زیربنا این طرح موافقت شده است.

وی افزود: مجوز این طرح در سال ۹۳ صادر شده و برای فرآوری قیر طبیعی در سه فاز اجرایی خواهد شد مشکل آب برق و سایر مسائل زیربنایی ندارد و فاز اول آن نیز دارای حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

رئیس سازمان صمت لرستان در ادامه اظهار داشت: محل احداث این کارخانه در ۸ کیلومتری دورود قرار داشته و با توجه به اینکه سرمایه‌گذار از بنیه مالی لازم نیز برخوردار است درخواست دریافت تسهیلات بانکی ندارد و مواد اولیه خود را که قیر طبیعی بوده از معادن کوهدشت و معادن استان ایلام که اکنون شاهد فروش آن‌ها به صورت خام هستیم تامین خواهد کرد.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه تجهیزات و تکنولوژی فاز اول این کارخانه فرآوری قیر طبیعی تهیه شده‌اند، افزود: این کارخانه در پایان سه فاز ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن انواع محصول را داراست.

وی گفت: با توجه به اینکه قیر طبیعی اکنون به عنوان یکی از پتانسیل‌های استان لرستان به شمار می‌رود مطمئناً احداث این کارخانه فرآوری می‌تواند زمینه را برای تامین نیاز داخلی محصولات فرآوری شده و صادرات آن‌ها به کشور‌های مختلف مهیا کند.

انتهای پیام/م

کارخانه فرآوری قیر طبیعی در لرستان احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.