برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان با حضور دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران

معاون بین‌الملل قوه قضائیه گفت: دشمنان در کشور به دنبال اعتمادسوزی مردم نسبت به مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه با حضور مسئولان استانی به ریاست محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در حال برگزاریست .

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران  در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری از سال ۷۲ بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرده اند.

وی به معنی انقلاب جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: انقلاب دو جریان را در پی داشت یکی در داخل مرز‌های ایران و دوم بیداری اسلامی در خارج از مرز‌های ایران استارت زد.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی از روز اول با چالش‌های زیادی رو به رو بوده است که یکی از آن این بود که عقیده داشتند اسلام دین خشنی است و آن هم به این دلیل که در بین اعراب ظهور کرده، اما این طور نبود چرا که از نظر اهل بیت (ع)، اسلام دین آرامش وحیات است و ما این موضوع را به وضوح در کشور می بینیم

وی افزود: اسلام دین کامل و جامعی است که می توانیم یک نظام مدنی را با کمک اسلام بسازیم و با توجه به سیره اهل بیت(ع) به جا‌های خوبی خواهیم رسید که این پیشرفت و رشد برای کشور‌های دیگر نگران کننده است.

لاریجانی گفت: با محور ولایت، بسیاری از مسائل به خصوص اخلاقیات را می توانیم  درک کنیم.

وی گفت: ایران پیشرفته‌ترین کشور از نظر علوم، تکنولوژی، اتمی و توانمندی است و به همین دلیل با برجام خواستند مانع رشد ایران شوند، اما موفق نشدند.

لاریجانی با اعلام اینکه نظام ما مدنی است، افزود: ایران بزرگترین دموکراسی غرب آسیا را دارد امام (ره) در قانون اساسی دموکراسی را مطرح نکردند، اما نوشته شده که هر گونه تصمیم در نظام مستقیم با نظر و رای مردم صورت گیرد که این همان دموکراسی است.

وی گفت: ما با تکیه بر اسلام و توجه بر مکتب اهل بیت(ع)که گوهر بزرگی هستند دیگر هیچ نگرانی نسبت به چالش‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی نخواهیم داشت.

لاریجانی گفت: ما باید از مکتب اهل بیت برای ساختن زندگی مدنی تبلیغ کنیم.

وی افزود: با اعلام اینکه بصیرت مبتنی بر عقل است و عقل در لسان اهل بیت(ع) یعنی نفی و ضرر خود را تشخیص دهیم و براساس منطق و نفی عمل کنیم.

لاریجانی گفت: پیرو اهل بیت باید برای هر روز خود برنامه‌ی خاص داشته باشند و زمانی را برای شناخت اهل بیت برنامه داشته باشد.

وی افزود: شیعه باید دشمن خود را بشناسد و بداند تحت چه تهاجمی قرار گرفته است و اگر حرفی می‌شنود بفهمند کلام دوست است یا دشمن.

لاریجانی گفت: خط بنی امیه باید در این دوره از زمان امروز شناسایی شود.

وی افزود: زندگی مدنی خود را بسازیم و مکتب اهل بیت (ع)سرمایه عظیمی است که می توان از آن کمک گرفت.

لاریجانی گفت:دشمن در فتنه ۸۸ و عاشورا تصور می‌کردند کار نظام تمام است، اما شکست خوردند و به تحلیل پرداختند که چرا توطئه غرب شکست خورد و به این نتیجه رسیدند که وجود رهبری نترس، بصیرت مردم و موثر بودن رکن قضایی و امنیتی به ویژه سپاه از جمله دلایل شکست آنان شد.

وی افزود: اکنون برای قدم بعدی با از بین بردن اعتماد مردم نسبت به مسئولان بصیرت را هدف گرفته اند.

لاریجانی گفت: دعوای حقوق بشر ایران با غرب این است که ۱- ایرانان حق ندارند زندگی مدنی خود را بر اساس اسلام تغییر دهد و دوم عفت عمومی است که عفت بر معیار اسلام که در مقیاس زندگی عمومی رایج است که حیا در زنان و غیرت در مردان است که مورد هدف قرار گرفته است.

وی افزود: آیا به زور می‌شود مردم را به بهشت برد نظام باید با بی حجابی برخورد کند نه حجاب اجباری ایجاد کند و باید بدانیم که حجاب برای زن و مرد تعیین شده است.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران افزود: هنر این است که از تفکر اسلامی مراقبت کنیم و اگر می خواهیم مدرن شویم راه درستی و الگوی صحیحی را انتخاب کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی امام جمعه کرمان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: بد اخلاقی و بی اخلاقی‌ها در حوزه‌های مختلف ثمره جهل و نادانی است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی اگر بخواهد فعال باشد باید ابزار لازم در اختیار داشته باشد که این ابزار در ۲ محور است که یکی اختیارات و دیگری امکانات لازم است.

انتهای پیام/ی

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور لاریجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.