روز جهانی معلولین فرصتی برای بروز توانمندی‌ها

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: روز جهانی معلولین فرصتی است برای آن‌هایی که محدودیت دارند تا توانمندی هایشان را بروز دهند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،مهین توکلی مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی درمراسم آیین نکوداشت روز جهانی معلولین  گفت: اولویت‌های سازمان آموزش و پرورش کشور توانمند سازی گروه‌های هفت گانه می‌باشد.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی ۸هزار و ۱۵۰ دانش آموز استثنایی دارد که به طور صد در صد مورد خدمت رسانی قرار گرفته اند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: هرسال بیش از ۹۰ نفر از دانش آموزان به مراکز آموزش عالی راه می‌یابند و امسال ۴۵ نفر به کنکور نظری راه پیدا کرده اند.

توکلی با بیان اینکه در تابستان ۹۷ امسال مسابقات کشوری برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برگزار نشد ادامه داد: خوشبختانه با همکاری خیران و مسئولان توانستیم برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مقام‌های کشوری و جهانی را برای این دانش آموزان کسب کنیم که در حال حاضر در بسیاری از رشته‌های ورزشی در دختران و پسران مقام‌های برتر جهانی و کشوری داریم.

شهری امن برای معلولان

بتول گندمی عضو شورای اسلامی شهر مشهد و ریاست کمیسیون بودجه شورای اسلامی با گرامیداشت روز معلولین گفت: این شهر فقط مختص مردان، افراد سالم نیست، این شهر باید  برای همه و ده ها هزار افراد معلول مشهد امن باشد.

 

وی افزود: این باور شورای اسلامی شهر در دوره ی پنجم است که تنها مکان امن، برای معلولان خانه نباشد و هر بودجه ای برای شهروندان در نظر گرفتیم، برای افراد دارای محدودیت نیز به همان میزان بودجه در نظر گرفتیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد و ریاست کمیسیون بودجه شورای اسلامی گفت: هدف شورای اسلامی شهر مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان است و امیدواریم روزی در این شهر از ناامنی و نامناسب بودن فضاهای شهری گلایه ای نباشد.


انتهای پیام//آ.ف
 

در جامعه توسعه یافته تمامی افراد توانمند سازی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.