گوشه‌ای از زندگی نامه شهيد رحمت اله محمود نژاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهيد رحمت اله محمود نژاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

شهيد رحمت اله محمود نژاد فرزند ابوالحسن به سال ۱۳۳۸ در روستاي قوجه در خانواده اي معتقد و متدين به دنيا آمد به خاطر عدم امکانات تا سن ۱۴ سالگي نتوانست به مدرسه برود اما چون خانواده اي مذهبي داشت با قرآن انس گرفت، با احکام اسلامي آشنا شد و به آنها عمل کرد.
از ۱۴ سالگي به مدت چهار سال توانست تحصيل نمايد و همزمان به يادگيري قرآن نيز همت گماشت. در اين سال ها سرپرستي او و ديگر برادرانش به عهده مادر بود. پس از چهارده سال تحصيل به رانندگي و مکانيکي پرداخت و توانست در جريان برکت روزي حلال بر سفره خانواده اش سهيم باشد.
قبل از انقلاب به خدمت سربازي اعزام شد اما حين انقلاب به فرمان امام خميني (ره) خدمت را ترک گفت و به منزل بازگشت در هيمن مدت تشکيل خانواده داد. پس از پيروزي انقلاب دوباره رهسپار خدمت گرديد در حاليکه از سرنوشت نوراني خود خبر داشت و هر بار سعي مي کرد ذهن مادر را براي پذيرش شهادت فرزند آماده کند.
او مردانه جنگيد و مهمتر اينکه در تبليغ فرهنگ اسلام و ارزش هاي انقلاب کوتاهي نکرد. به تربيت صحيح فرزندان اهميت مي داد و به خانواده اش سپرد فرزندانش را با اخلاق اسلامي تربيت کنند آنگونه که دنباله رو راه شهيدان باشند...
خدمت در نظام اسلامي را براي خود افتخار مي دانست. حين نبرد همرزمان را براي کسب پيروزي تشويق مي کرد و اينگونه در تقويت روحيه همرزمان نيز از ديگران پيشي گرفت. مرد خوش سيرت و خوش خلق ديار محرومان غيرتمند را دنيا ديگر کوچک بود آنچنانکه روح بلندش در تنگناي خاک نگنجيد و در ۱۷/۲/۶۷ در منطقه مرزي بانه در اثر اصابت گلوله دشمن اوج گرفت و پيکر پاکش در روستاي قوجه به خاک آرميد.
روحش قرين خوبان و يادش جاويد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهيد رحمت اله محمود نژاد 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار