رؤسای اتاق‌های بازرگانی ایران و روسیه در دیدار با یکدیگر، بر ضرورت حمایت از بخش‌های خصوصی دو کشور در شرایط تحریم تاکید کردند.

تأکید رؤسای اتاق‌های بازرگانی ایران و روسیه بر حمایت از بخش‌های خصوصی دو کشور در شرایط تحریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رؤسای اتاق های بازرگانی ایران و روسیه در دیدار با یکدیگر، بر ضرورت حمایت از بخش‌های‌ خصوصی دو کشور در شرایط تحریم تاکید کردند.

سرگئی کاترین، رئیس اتاق بازرگانی روسیه که به همراه ویاچسلاو والودین، رئیس دومای این کشور، به تهران سفر کرده است، با تأکید بر اینکه برگزاری کنفرانس سالیانه تجاری ایران و روسیه نقش مهمی در تحکیم روابط اقتصادی دو کشور دارد، گفت: در دوره قبل که این کنفرانس در ایران برگزار شد، بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مشارکت‌کنندگان حاضر در این رویداد دریافت شد و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در اتاق بازرگانی روسیه انجام شده است، در نظر داریم تا این کنفرانس را با حضور حداکثری طرف ایرانی به‌خصوص نمایندگان مجلس، فعالان بخش خصوصی و همچنین نمایندگانی از قوه قضاییه برگزار کنیم.

به گفته رئیس اتاق روسیه، نفت و گاز، کشاورزی، مواد غذایی، حمل‌ونقل و لجستیک از مهم‌ترین محورهایی است که با حضور مقامات و نمایندگان بخش خصوصی ایران و روسیه می‌تواند در این دوره از کنفرانس تجاری ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

شافعی نیز در این دیدار، با تأکید بر این نکته که برگزاری این کنفرانس نقش سازنده ای در ایجاد فضای گفت‌وگو میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه ایفا می‌کند، افزود: در شرایط فعلی، فضای جدیدی برای ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه فراهم‌شده و در این وضعیت ضروری است که هم‌ اتاق بازرگانی روسیه و هم‌ اتاق ایران ضمن شناسایی مسائل و مشکلات موجود بر سر راه فعالان اقتصادی، از دولت‌ها بخواهند که تسهیلات و امکانات جدیدی را به‌منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی در شرایط تحریم‌های آمریکا فراهم کنند. او همچنین بر همکاری و برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اتاق روسیه به منظور برگزاری هرچه مطلوب‌تر این کنفرانس تاکید کرد.

همچنین با پیشنهاد رئیس اتاق ایران مقرر شد تا کنفرانس تجاری ایران و روسیه در ماه جولای سال آینده میلادی در ساراتوف روسیه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار