صندوق بین المللی پول اعلام کرد که افغانستان مبلغ 6.2 میلیون دالر تحت عنوان «تسهیلات اعتباری گسترده» از این نهاد دریافت خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول 6.2 میلیون دالر به افغانستان اعطا می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که افغانستان مبلغ 6.2 میلیون دالر تحت عنوان «تسهیلات اعتباری گسترده» از این نهاد دریافت خواهد کرد.

هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول چهارمین بررسی برنامه اقتصادی افغانستان را نیز به پایان رساند و اعلام کرد آخرین پرداخت های صندوق بین المللی پول، مبلغ این کمک ها را به 31.2 میلیون دالر خواهد رساند. حمایت صندوق بین المللی پول از برنامه اقتصادی افغانستان و گفت و گو با مقامات این کشور در ماه می و ژوئن (جوزا و سرطان/ خرداد و تیر) سال 2016 میلادی صورت گرفت.

صندوق بین المللی پول و مقامات افغان بر سر یک برنامه اقتصادی به توافق رسیدند و طبق درخواست مقامات افغانستان، این برنامه برای مدت 3 سال تحت عنوان تسهیلات اعتباری گسترده (ECF) قرار می گیرد. طبق این قرارداد دسترسی به 10 درصد از سهمیه افغانستان در این صندوق تعیین شود.

طبق بیانیه صندوق بین المللی پول که امروز 8 دسامبر (17 آذر) منتشر شد، کابل درخواست تمدید این قرارداد تا پایان ماه دسامبر (جدی/ دی ماه) سال 2019 و اصلاح معیارهای عملکرد در ذخایر بین المللی و اعتبار خالص دولت را دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است، وضعیت امنیتی ضعیف، عدم اطمینان سیاسی مرتبط با انتخابات و خشکسالی شدید پیشرفت کشور را تضعیف می کند. هرچند با وجود محیط چالش برانگیز این کشور اجرای این برنامه موفقیت آمیز بوده است.

افغانستان سال 1955 میلادی، به عضویت صندوق بینالمللی پول درآمد و ازسال 2002 شاهد تقویت روابط این صندوق با افغانستانبودیم؛ این نهاد با توجه به تجارب بسیاری که در فعالیت و کار با کشورهای بحرانی و جنگ زده دارد، از 2001 به بعد در راستای بازسازی اقتصاد افغانستان مشاوره های سیاسی درباره اصلاحات اقتصادی و کمک های مالی به این کشور ارائه می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار