رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یکسال از فعالیت بیمارستان موقت «بانگر» شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، می‌گذرد، گفت: در این مدت بیش از هشت هزار نفر در این بیمارستان بستری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیمارستان موقت «بانگر» ۱۵ آذر سال ۹۶ و بلافاصله بعد از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری زلزله ۲۱ آبان سال گذشته با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

وی گفت : بیمارستان شهدای سرپل ذهاب سال گذشته براثر زلزله دچار آسیب شد و با توجه به تعداد بالای مجروحان وجود یک بیمارستان بسیار ضرورت داشت.

وی با اشاره به اینکه ساختمان فعلی بیمارستان بانگر پیش از این آسایشگاه و خوابگاه سپاه بود، اظهار داشت: این ساختمان از ابتدای آذر ماه سال گذشته برای راه اندازی یک بیمارستان موقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و در یک اقدام جهادی بیمارستان بانگر ظرف مدت حدود ۲ هفته در ۱۵ آذرماه راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این بیمارستان را ترکیبی از سوله و کانکس دانست و گفت: تمام امکانات و خدمات یک بیمارستان معمولی به جز بحث هتلینگ در آن فراهم شده است.

مرادی با بیان اینکه بیمارستان بانگر دارای ۵۵ تختخواب است، افزود: در این بیمارستان چهار تخت ICU و CCU، هشت تخت زایمان و ۱۶ تخت اورژانس، ۲ اتاق عمل و هشت تخت دیالیز نیز در این بیمارستان فعال شده است.

مرادی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار نفر به اورژانس این بیمارستان و بیش از ۷۰ هزار نفر نیز به کیلینک تخصصی بیمارستان که کمی با آن فاصله دارد مراجعه کرده اند و در مجموع در یک سال این بیمارستان بیش از ۲۱۰ هزار مراجعه کننده سرپایی داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در یک سال فعالیت این بیمارستان بیش از هشت هزار و ۸۰۰ نفر در آن بستری شدند و بیش از سه هزار و ۴۰۰ عمل جراحی کوچک و بزرگ و بیش از ۸۴۰ زایمان طبیعی در این بیمارستان انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به ادامه فعالیت این بیمارستان گفت: تازمانی که بیمارستان سرپل ذهاب که کار مقاوم سازی آن عملا پایان گرفته و تا ۲ هفته دیگر آغاز به کار می‌کند، شروع به کار نکند، بانگر همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/د

بیمارستان بانگر تمام امکانات و خدمات یک بیمارستان معمولی را دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.