رئیس اتحادیه میدان میوه و تره بار استان اصفهان گفت: افزایش صادرات و کاهش ذخیره اقلام مختلف میوه موجب افزایش قیمت میوه شده است.

 ناصر اطرج رئیس اتحادیه میدان میوه و تره بار استان اصفهان  در گفتگوی  اختصاصی  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به تامین اقلام مختلف میوه در بازار برای شب یلدا اظهر کرد: ذخیره بعضی از اقلام مانند سیب درختی، کیوی، هندوانه و...امسال نسبت به گذشته کمتر است.

رئیس اتحادیه میدان میوه و تره بار استان اصفهان در خصوص علت افزایش قیمت این میوه‌ها عنوان کرد: افزایش قیمت این میوه ها به دلیل افزایش میزان صادرات ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: تا زمانی که صادرات این میوه‌ها کاهش و یا متوقف نشود، نباید انتظار کاهش و یا حتی ثبات  قیمت میوه را داشته باشیم.

اطرج با بیان اینکه ذخیره سیب درختی به میزان 60 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوی این میوه در بازار بین 3هزار تا 8 هزار تومان است که تا پایان ماه و شب یلدا تغییر می‌کند.

رئیس اتحادیه میدان میوه و تره بار استان اصفهان به قیمت سایر میوه‌ها اشاره کرد و افزود: قیمت هر کیلو انار 3 تا 7 هزار تومان، پرتقال تامسون شمال هر کیلو1500 تا 3هزار تومان، پرتقال تامسون جنوب هر کیلو 2500 تا 4500 تومان است.

وی با اشاره به صادراتی بودن قیمت هندوانه بیان داشت: هر کیلو هندوانه بین 1500 تا 3500 تومان به فروش می‌رود.

اطرج  در مورد میوه‌های  مخصوص شب یلدا مانند نارگیل و آناناس عنوان کرد: این میوه ها به دلیل وارداتی بودن و وابسته بودن به دلار، با افزایش قیمت در شب یلدا مواجه است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در بازار قیمت نارگیل بین 6000 تا 16800 تومان و قیمت آناناس بین 13 تا 20 هزار تومان است.

 

انتهای پیام /س

قیمت میوه در شب یلدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار