هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جدایی کارگزاران از شورای عالی صحت ندارد/پارلمان اصلاحات هنوز در حد یک ایده است/اتفاق نظر نیروهای سیاسی درباره بدعهدی آمریکا

رئیس شورای شهر تهران اخبار منتشر شده درباره جدایی حزب کارگزاران سازندگی از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را تکذیب کرد.


جدایی کارگزاران از شورای عالی صحت ندارد/پارلمان اصلاحات هنوز در حد ایده است/اتفاق نظر  نیروهای سیاسی درباره بدعهدی آمریکامحسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با  اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام گفت: همگان در کشور نسبت به بدعهدی آمریکا اتفاق نظر دارد و در این مساله شاهد وحدت  و عدم اختلاف نظر نیروهای سیاسی در کشور بودیم که این نقطه اتحاد در کشور علیه سیاست‌های آمریکا می‌تواند حرکت مثبتی را برای کشور رقم بزند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ایران دوران‌ و چالش‌های مختلفی را سپری کرده است، اظهار کرد: خوشبختانه با انقلاب اسلامی دو اتفاق استعمار زدایی و استبداد زدایی رخ داد.

وی ادامه داد: وقتی وارد مدیریت مردم شدیم باید به توسعه گرایی و حل مشکلات مردم اهتمام بیشتری داشته باشیم، اکنون با توجه به مشروعیتی که نظام از طرق مختلف انتخاباتی دارد، باید کارآمدی را مدنظر قرار دهد.

هاشمی با بیان اینکه تنها راه مبارزه با حرکات دشمنانمان کارآمدی نظام در همه ابعاد مختلف مانند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی است، تصریح کرد: تنها راه حل و حتی پیام ۱۶ آذر برای مردم ما در آن زمان استعمار زدایی به خصوص استعمار نو بود چرا که مدیران آمریکا تازه می‌خواستند در کشور نفوذ کنند و دانشجویان عزیز ما آن موقع با این ایده مبارزه کردند.

هاشمی با ذکر خاطره‌ای از پدرش در نوشتن کتاب سرگذشت فلسطین خاطرنشان کرد: همان کاری که پدر مرحومم در آن موقع انجام داد و کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار را نوشت و در آن به طور کامل تبیین کرد که کشور ما باید با استعمار مبارزه کند و در آن بحث استبداد زدایی از کشور را مطرح کرد که اسم کتابش امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در کتاب آیت‌الله هاشمی بحث توسعه کشور و توسعه گرایی مطرح شده بود، تصریح کرد: اکنون می‌بینیم که در طول سال‌های گذشته مخصوصاً چهل سالی که از انقلاب می‌گذرند مردم توقعشان از ما به عنوان مسئولین کارایی و کارآمدی بیشتر و حل مشکلاتشان است و  تنها راه حل کشورمان بهبود کارآمدی است.

وی در پاسخ به اختلاف‌نظر اصلاح‌طلبان درباره اینکه بین پارلمان اصلاحات و شورای عالی کدام نهاد می‌تواند سازوکار انتخاباتی جریان اصلاح‌طلب را انجام دهد و چه زمانی پارلمان اصلاحات به عنوان نهاد بالادستی اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود، تصریح کرد: پارلمان اصلاحات در حد ایده و طوفان مغزی است و هنوز طرح تکمیل و تصویب شده‌ای نیست که بتوانیم در موردش نظر دهیم و این سوال را باید از رهبران اصلاحات بپرسید.

هاشمی در خصوص جدایی حزب کارگزاران سازندگی از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: خیر، این مسئله صحت ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
به فکر برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم باشید
آخرین اخبار