موهبتی گفت: اولين همكاری ما با كشور تركيه در حوزه سلامت است، دوستان ما در تركيه نسبت به نظام سلامت بیگانه نيستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مديركل سازمان بيمه سلامت در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بين سازمان بيمه سلامت و یک شرکت تركيه‌ای كه در ساختمان بيمه سلامت برگزار شد، اظهار كرد: اين اولين همكاری ما با كشور تركيه در حوزه سلامت است؛ طرح تحول سلامت يكی از برنامه‌های موفق دولت است كه با كمک حوزه سلامت تركيه شروع شده است، خوشبختانه نظام سلامت مشابهی با ترکیه داريم.

موهبتی بيان كرد: دوستان ما در تركيه نسبت به نظام سلامت بیگانه نيستند و اين يكی از وظايف آنها است كه در حوزه سلامت فعاليت كنند؛ موضوع الكترونيكی شدن خدمات در تركيه در مجموعه كشوری مورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه مقدمات خوبی را در كشور تركيه پشت سر گذاشته‌ايم.

مديركل بيمه سلامت ادامه داد: با كمک مهندسی داخل كشور كارهای آزمايشی خوبی را در حوزه سلامت كرمان و اصفهان انجام داده‌ايم که اين به نظام سلامت كمک زيادی می‌كند؛ يكی از توجهاتی كه همكاران حوزه آی تی داشته‌اند از تخصص كشورهای ديگر استفاده كرده‌اند، برهمين اساس تيمی از وزارت بهداشت عازم كشور تركيه شده‌اند.

ظرفیت ترکیه برای  استقرار نظام سلامت

وی افزود: در گزارشاتی که تیم وزارت بهداشت تهیه کرد استقرار نظام سلامت در ترکیه مورد توجه قرار گرفت به عبارت دیگر این گزارشات از ظرفیت این کشور برای اجرای نظام سلامت خبر داد، به دلیل اینکه نظام سلامت نزدیک به همی داریم  مبنای خوبی برای همکاری داشتیم، امیدوارم گام‌های اجرایی هم در این راستا برداشته شود.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: با شناختی که از دکتر شاهین مدیرعامل شرکت ترکیه‌ای داریم امیدواریم سال دیگر شاهد اتفاقات خوبی در راستای این همکاری‌ دو جانبه در حوزه سلامت باشیم و حتما در این مدت آشنایی بیشتری پیدا خواهیم کرد و توان داخلی ما به کار گرفته خواهد شد.

موهبتی اظهار کرد: به کارگیری  IT در حوزه سلامت نسبت به حوزه‌های دیگر کار سخت تری دارد و عظم جدی تری می‌خواهد و حتما مخالفت‌هایی در برابر این کار بزرگ خواهیم داشت، اما هرچی مخالفت‌ها بیشتر باشد موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

وی گفت: خوشبختانه تمایلی که در مردم و شرکای این همکاری دیده می‌شود نشان از هماهنگی و عظم راسخ برای ارتقای نظام سلامت است و امیدوارم در کشور‌های جمهوری اسلامی بیشتر شاهد این اتفاقات باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.