خسارت آتش سوزی در روستای سلامت بوکان اعلام شد

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بوکان گفت: آتش سوزی در روستای سلامت بیش از ۲ میلیارد ریال خسارات برجای گذاشت.

ظاهر فیضه مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت: بر اثر آتش سوزی در روستای سلامت، تعداد ۹ راس گاو تلف شدند که بنا به کارشناسی‌های صورت گرفته، ارزش ریالی آن‌ها حدود ۲میلیارد ریال بوده است که با این احتساب و حساب ارزش ساختمان تخریب شده در حادثه، خسارات مالک بیش از مورد تعیین شده توسط سازمان نیز خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه محدوده خدمات و وظایف سازمان آتش نشانی بوکان فقط در محدوده خدمات شهری و شهرداری بوده و اعزام به روستاها، به دستور ستاد بحران شهرستان صورت می‌گیرد، افزود: پس از دریافت دستور از سوی ستاد بحران، بلافاصله دو تیم از آتش نشانان ایستگاه‌های شماره یک و دو این سازمان به محل اعزام شدند و با توجه به مسافت بسیار زیاد و مسیر نسبتا دشوار روستای سلامت برای عبور کامیون سنگین و همچنین وضعیت نامناسب هوا و لغزندگی شدید جاده، سرانجام آتش نشانان توانستند خود را در محل حادثه حاضر و عملیات اطفا حریق را آغاز نمایند.

وی با بیان اینکه به علت تخریب کامل محل آتش سوزی، علت حادثه مشخص نیست، تاکید کرد: در این عملیات بیش از هشت آتش نشان به همراه دو دستگاه کامیون سنگین آب رسان، بیش از چهار ساعت مشغول فعالیت بوده اند.

روستای سلامت در محور فرعی ۶۸ کیلومتری جنوب غربی بوکان پس از روستای کویره کانی قرار دارد.

بوکان دارای هفت ایستگاه آتش نشانی است که چهار ایستگاه آن در شهر بوکان، یک ایستگاه در شهر سیمینه و دو ایستگاه نیز در روستا‌های بخش مرکزی و سیمنه قرار دارد و هم اکنون با ۴۰ نفر نیروی آتش نشان در این شهرستان در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/م

 

آتش سوزی در شهرستان بوکان

برچسب ها: حوادث ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.