همتی گفت:با توجه به ثبات نسبی بازار ارز، تولید و رشد اقتصادی باید جزو اولویت های اصلی سیاست های اقتصادی کشور باشد.


تولید و رشد اقتصادی از اولویت های اصلی کشور/شروع تدریجی باز شدن کانال های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می خرندبه گزارش خبرنگار بورس بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود تصریح کرد: با توجه به ثبات نسبی در بازار ارز، در کنار برنامه های بانک مرکزی برای تقویت تدریجی ارزش پول ملی، اکنون توجه جدی به تولید و رشد اقتصادی باید جزو اولویت های اصلی سیاست های اقتصادی کشور باشد. در شرایط فعلی، تمرکز جدی بانک ها بر نحوه تامین سرمایه در گردش تولید بسیار کلیدی است.

همتی ادامه داد: توجه داشته باشیم ضرورت اصلاح نظام بانکی که امری فوری است، ما را در مسیر تضعیف بانک ها که 90 درصد تامین مالی را بر دوش دارند قرار ندهد. بلکه  سیاست پولی به صورت هدفمند برای تقویت این کارکرد تغییر یابد.

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: با خبرهای دریافتی از شروع تدریجی باز شدن کانال های مالی با کشورهایی که نفت ایران را در این برهه برداشت می کنند و نیز عزم جدی صادرکنندگان در وارد کردن ارز صادراتی خود به چرخه اقتصاد، نیازهای وارداتی تولید به سرعت تخصیص و تامین می شود.

وی تاکید کرد: این نکته را فراموش نکنیم که در سخت ترین شرایط تحریمی و یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی. الف
۱۰:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
درود برهمتی ، که با تمام توان برای آبادانی کشور تلاش می کند. پاک دست و انقلابی.
آخرین اخبار