وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه های اجرایی برای توسعه استان گلستان با بخش خصوص و سرمایه گذاران تعامل داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی در جلسه با مدیران اقتصادی استان گلستان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید با سرمایه گذاران و بخش خصوصی تعامل سازنده داشته باشند تا طرح ها از نظر کارشناسی و فنی قابل دفاع باشند .

اسلامی افزود :همچنین همدلی مدیران استان باعث شتاب بخشیدن بر توسعه بندرخشک اینجه برون تاثیر گذار است .

وی همچنین در این جلسه به نقش شرکت فواکه اشاره کرد و گفت : نحوه فعالیت شرکت فواکه در منطقه مرزی اینچه برون و روند پیشرفت طرح های این شرکت در این منطقه موثر است .

وی ادامه داد : این شرکت همکاری لازم با سیاست های راه آهن را داشته باشد و در چهارچوب های حقوقی راه آهن فعالیت کند .

اسلامی گفت: همه مدیران جهت تاسیس و توسعه بندرخشک اینچه برون از تمام ظرفیتهای سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی بهره برداری شود .


صندوق توسعه حمل و نقل کشور راه اندازی می شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرز اینچه برون و خط ریلی در گلستان گفت : صندوق توسعه کشور با سرمایه ۱۹۰ هزار میلیارد ریال تشکیل می شود و علاوه بر اعتبارات این صندوق، بخش خصوص نیز می تواند با تمهیدات پیش بینی شده توسط دولت در اجرای طرح های حوزه حمل و نقل همکاری و مشارکت کند.

اسلامی افزود: تسریع در ایجاد زیرساخت ها برای راه آهن و بندر خشک اینچه برون می تواند به بهره برداری افزون تر از این ظرفیت برای توسعه حمل و نقل شمال شرق کشور منجر شود و باید زیرساخت های تخلیه و بارگیری ایستگاه راه آهن اینچه برون افزایش یابد که استفاده از سرمایه بخش خصوصی می تواند رسیدن به این هدف را آسان تر کند.

وی ادامه داد : طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار توسط شرکت روسی مراحل نهایی را طی می کند و موانع حقوقی آن درحال برطرف شدن است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از رفع موانع احداث راه آهن گرگان - گنبد - مشهد خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر بهره برداری مسافرتی، جابجایی کالا با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی و معدنی شمال شرق کشور مورد نظر است و اجرای آن را توجیه پذیر می کند.
اسلامی به نقاط حادثه خیز کشور اشاره کرد و گفت :3 هزار و 300 نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که نیمی از این نقاط در اولویت اول قرار داده و ایمن می شود و رفع نقاط حادثه خیز با اولویت اول مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که رفع 20 نقطه آن در استان گلستان هفته گذشته آغاز شد. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : اجرای طرح مسکن مهر برای مدتی متوقف شده اما دولت به دنبال اجرای مجدد آن است و تکمیل طرح های مسکن مهر، توجه به بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری از مهمترین برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
اسلامی افزود :امسال 60 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرد و ساخت 100 هزار واحد مسکونی در 270 محله در بافت های فرسوده پیش بینی شده است.

یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه برای تکمیل طرح های نیمه تمام، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح های توسعه ای در زمینه راه و مسکن است. 

اسلامی گفت :تلاش می کنیم با همکاری روسیه طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون تهران اجرا شود.

انتهای پیام /گ

وزیر راه و شهرسازی در جلسه با مدیران اقتصادی استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.