تقوا عامل بازدارنده و کنترل‌کننده انسان در عرصه اجتماعی استامام‌جمعه مشهدمقدس گفت:۱۶ به ما یادآوری می‌کند دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی، دشمنی ۶۵ ساله است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: کلام ما در تکمیل بحث شیطان شناسی از نگاه قرآن، به شیطان شناسی از نگاه نهج البلاغه رسید و عبارتی که در این زمینه در مقام شناخت جریانات شیطانی جامعه بحث بود جملات اولیه خطبه ۲۲ نهج البلاغه بود.

وی تصریح کرد: وقتی به حضرت علی (ع) خبر دادند سلحه و زبیر در حال تدارک جنگ جمل هستند ایشان فرمودند: شیطان لشکر خودش را راه انداخته است؛ حضرت علی (ع) نتیجه جریان علی ستیزی و اظهار دشمنی با ایشان را در جریان جنگ جمل تبیین کرده بودند و فرموده بودن باطل به نقطه بالاترین و انتهای خودش می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه نصاب باطل کجاست گفت: در مرحله عمل محوری داریم که با وجود این محور کردار و رفتار و اعمال ما از ولنگاری و بی بندوباری و لاابالی‌گری کنترل می‌شود و این مسئله تقواست؛ تقوا اجازه نمی‌دهد انسان هر جنایتی را به سود خودش مرتکب شود.

آیت الله علم الهدی افزود: تقوا یک نرم‌افزاری است که اگر بر اعمال و کردار ما مسلط شود و مجموعه عملیات و رفتار ما در تحت کنترل تقوا قرار گیرد از ما خلافی در جهت تضییع حقوق دیگران و تجاوز به حقوق سایرین سر نمی‌زند.

۱۶ آذر، یک تابلوی تمام‌نما تذکر و اعلام خطری است

وی با اشاره به اینکه امروز، روز دانشجو است و ۱۶ آذر دو خصوصیت در جریان اجتماعی ایران اسلامی دارد تصریح کرد: خصوصیت اول اینکه ۱۶ آذر، یک تابلوی تمام‌نما تذکر و اعلام خطری است که به ما یادآوری می‌کند دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی، دشمنی ۶۵ ساله است. خصوصیت دوم ۱۶ آذر آن است که نسل نخبه دانشجو و دانشگاهی را به این فکر وامی‌دارد که در صف اول مقابله با امریکا و زیاده‌خواهی استکبار جهانی قرار دارد.

امام جمعه مشهد گفت: در ۱۶ آذر سال ۳۲ که آمریکایی‌ها محمدرضا شاه پهلوی را به کشور بازگردانند و دولت ملی و مردمی مصدق را برکنار کردند، بنا شد معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران سفر کرده و اثر جنایت خود را ارزیابی کنند. در ۱۴ آذر، به خاطر بازگشت کاردار انگلیس به تهران، تظاهراتی در دانشگاه تهران و بازار ایجاد شد، زیرا ایران رابطه‌اش با بریتانیا قطع کرده بود و بازگشت کاردار موجب شد تا جریان نخبه و بصیر در برابر حکومت ستم‌شاهی مقابله کنند ؛ این تظاهرات در ۱۵ آذر ادامه یافت و قرار بود ۱۷ آذر این تظاهرات به خاطر ورود نیکسیون تداوم یابد.

آیت الله علم الهدی به تشریح اتفاقات رخ داده در دانشکده فنی روز ۱۶ آذر سال ۳۲ پرداخت و افزود: این سه دانشجو خون‌شان در زمین دانشگاه ریخت در روزی که قرار بود فردایش معاون رئیس‌جمهور آمریکا به تهران بیاید. فردای آن روز، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به دانشگاه تهران آمد در حالی که سالن دانشکده فنی به خون این سه دانشگاه رنگی بود و از دانشکده حقوق، دکترای افتخاری گرفت. این مسئله، عناد آمریکایی‌ها را با این ملت و کشور نشان داد.

جنبش دانشجویی در جهت مقابله با آمریکا عمل کند

وی با بیان اینکه از آن روز تا به امروز، ۶۵ سال می‌گذرد و عناد و دشمنی آمریکا تا به امروز قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: این دشمنی چند برابر و روز افزون پیدا کرده است. اگر این فکر در انسانی ایجاد شود که در رابطه با آمریکا تجدید نظر کنیم، این تفکر شیطانی است. آیا با این جریان معاند ۶۵ ساله می‌توان فکر دیگری کرد؟ آیا می‌توان مسئله دیگری را در جریان گذاشت؟

امام جمعه مشهد با خطاب به جوانان گفت: ۱۶ آذر، روز جنبش دانشجویی است که تا به امروز ادامه یافته و مظاهر مختلفی داشته است. جریان دانشجویی امروز به عنوان یک عامل فعال و اندیشمند در توسعه و پیشرفت علم و فناوری در حال درخشیدن است، ولی این توسعه باید جهت داشته باشد و این جهت باید در مقابله با امریکا باشد. یعنی جوانی اگر قرار است در عرصه علم و فناوری عمل کند، باید در عرصه‌ای که با امریکا بجنگند، عمل کند.

اروپا عضو جدایی ناپذیر آمریکا در جنایت علیه ملت ایران

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز سیاست خارجی ما با دشمن ۶۵ ساله باید از محور جنگ و ستیز با آمریکا برخودار باشد، افزود: در کودتای ۲۸ مرداد که آمریکایی‌ها وارد شدند و ۶۵ ساله جنایت و دشمنی در کارنامه‌شان با ایران دارند، انگلیسی‌ها وارد شدند و انگلیس پای آمریکا را باز کرد. این یعنی اروپا چیز جدایی از آمریکا در جنایت علیه ملت ما نیست ؛ اروپا همراه امریکا است.

وی با بیان اینکه هفت ماه است که آمریکا از برجام خارج شده است تصریح کرد: اینکه به اروپا چسبیده‌اید، هفت ماه تجربه برای شما کافی نیست؟ در برجام توانمندی هسته‌ای ملت را که به خون جوانان توام شده بود، به پای آمریکا و اروپا ریختید و با تصویب FATF و CFT، شخصیت این ملت را به پای اروپا، به امید نظر افکندن به شما می‌اندازید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبری از چهار، پنج سال قبل برای ما نسخه دادند که اگر عملی می‌شد، مشکل گرانی، تورم، بیکاری را نداشتیم گفت: نسخه رهبری را کنار گذاشتید و به اروپا و آمریکا چسبیده‌اید که نتیجه‌اش امروزش، پریشانی‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کرده است. معیشت روز به روز تنگ‌تر و گرانی افزایش یافته است، دختران عقد کرده در خانه‌ها مانده‌اند و یخچال دو سه میلیونی ۱۵ میلیون تومان شده است. آن وقت شما به اروپا چسبیده است و CFT را تصویب می‌کنید و از شورای نگهبان به مجمع می‌دهید و در آنجا، با همراهی چند نفر، آن تصویب می‌کنید و هستی استقلال کشور را به پای دشمنی می‌ریزید که دشمنی ۶۵ ساله‌اش رسوب کرده و هم هر روز بیشتر می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.