گرچه عربستان در سازمان ملل به پیش‌نویس پیشنهادی آمریکا علیه حماس رای منفی داد، اما نماینده ریاض شلیک موشک از نوار غزه به سمت مواضع رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

نماینده سعودی در سازمان ملل شلیک موشک از غزه علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، عربستان در سازمان ملل به پیش نویس پیشنهادی آمریکا درباره حماس رای منفی داد، اما عبدالله المعلمی، نماینده ریاض شلیک موشک از نوار غزه به سمت نواحی تحت اشغال رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: ما هر گونه اقدامی را که خشونت آمیز باشد و جان غیرنظامیان را به خطر بیاندازد، محکوم می‌کنیم و از همه طرف‌های موثر می‌خواهیم حفظ مسالمت آمیز بودن اعتراضات را تضمین کنند. ما خواستار اتخاذ اقدامات فوری برای تضمین آتش بس فوری و پایدار هستیم، به گونه‌ای که تعهد کامل به این اقدامات صورت بگیرد.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی را علیرغم تلاش‌های نیکی هیلی (نماینده آمریکا در سازمان ملل) با اکثریت آرا رد کرد. 

این قطعنامه از مجموع 176 رای تنها توانست 86 رای به دست آورد؛ در صورتیکه برای تصویب شدن دستکم به 118 رای نیاز داشت. با رد قطعنامه آمریکا علیه مقاومت فلسطینی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنج‌شنبه شب (به وقت نیویورک) بار دیگر به صحنه شکستی بزرگ برای آمریکا تبدیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار