طرح پایش آلایندگی صنایع تا پایان سال در هرمزگان اجرایی می‌شود.

خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،طرح پایش آلایندگی صنایع تا پایان سال در هرمزگان اجرایی می‌شود.
مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست هرمزگان در بندرعباس گفت: این طرح اکنون در سه استان صنعتی اصفهان، اراک و البرز در حال اجراست.
مسعود تجریشی  افزود: در این طرح دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور دلایل ایجاد و گسترش آلایندگی صنایع را بررسی و راه‌های کاهش آن را پیشنهاد می‌کنند.
وی گفت: اجرای این طرح‌ها برای پویایی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان‌ها از اهداف و برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست در کشور است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان مخالف پرداخت عوارض صنعتی به شهر‌ها به ازای آلوده کردن محیط زیست و به خطر افتادن سلامت افراد است.
مسعود تجریشی افزود: هرمزگان ظرفیت‌های زیادی در بخش اقتصادی دارد و با برنامه ریزی دقیق و کنترل آلایندگی صنایع می‌توان این ظرفیت‌ها را گسترش داد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر بکار گیری نیرو‌های متخصص، ماندگار و بومی در محیط زیست هرمزگان و کشور تاکید کرد.
احمد مرادی افزود: جوانان این استان باید سهمی در اقتصاد هرمزگان و کشور داشته باشند و حضورشان در صنایع پررنگ‌تر از گذشته باشد.
وی خطاب به سازمان محیط زیست کشور گفت: محیط زیست هرمزگان با داشتن سی درصد نیرو نمی‌تواند عملکرد صد درصدی را ازخود نشان دهد و این سازمان باید مجوز‌های بیشتری برای بکارگیری کارشناسان و محیط بانان در این استان اختصاص دهد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان هم در این نشست محیط زیست پاک و مطمئن را مانند کالای ضروری زندگی دانست و نبود آن را اختلال در زندگی روزانه افراد برشمرد.
بهروز اکرمی افزود: محیط زیست کشور باید با رویکردی جدید به این بخش در کشور نگاه کند و طبق آن برنامه داشته باشد.
وی گفت: افکارعمومی، بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی باید به یک تعریف واحد و مشترک در زمینه زیست محیطی برسند تا مشکلات این بخش کاهش یابد.
در پایان این مراسم حبیب مسیحی تازیانی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست هرمزگان معرفی و از زحمات مجید وفادار مدیر پیشین نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/ز

معارفه مدیرکل محیط زیست هرمزگان

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.