رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرگفت: ۱۳۶ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در حوزه مقابله با قاچاق کالا در استان تشکیل شد.

تشکیل ۱۳۶ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف بوشهربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی افزود: این پرونده‌ها در پی بازرسی‌های صورت گرفته در هشت ماه امسال به ارزش ۲۷۲ میلیون و ۸۸۶ هزار ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

وی بیان کرد: در این مدت، سه هزارو ۲۸۳ مورد گشت مشترک به منظور مبارزه با قاچاق با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط از بنگاه‌های صنفی استان کالا انجام گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر ادامه داد: در راستای اجرای دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر واحد‌های صنفی و توزیع کالا‌های وارداتی نظارت مستمر داریم و گشت‌های مشترک در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۹ درصد افزایش یافته است.

حسینی محمدی همچنین با اشاره به اینکه موجودی انبار‌ها در سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا باید ثبت شود، تاکید کرد: اگر انباری پیدا شود که در این سامانه ثبت نشده باشد، کالا‌های آن انبار به عنوان احتکار و قاچاق محسوب می‌شود و پرونده آن بنگاه اقتصادی برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی فرستاده خواهدشد.

وی از هم‌استانی‌ها خواست در صورت دیدن موارد مشکوک به احتکار کالا و انبار‌های غیر مجاز نگهداری کالا‌هایی مانند مواد غذایی و بهداشتی، لوازم خانگی و ... موضوع را به شماره تلفن ۱۲۴ گزارش کنند تا بازرسان رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ک

افزایش ۳۹ درصدی گشت‌های نظارت بر واحد‌های صنفی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.