آب دریا تنها ماده‌ای است که ترکیبی از تمام خواص فیزیکی و شیمیایی دارد و با این حال فضایی ایجاد کرده است که امکان ظهور، ادامه و رشد زندگی را برای جانداران فراهم می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دریا بسیار شگفت‌انگیز است و آب دریا شگفت‌انگیزتر. آب بیش از آنکه فکر می‌کنید، قدرتمند است. افلاطون معتقد بود آب دریا همه بیماری‌ها را درمان می‌کند. خصوصیات شفا‌دهنده آب دریا، یعنی توانایی آن برای بازگشت بدن انسان به تعادل و حفظ سلامتی، در فرهنگ‌های باستانی مصر، یونان، رم و شرق بسیار مورد‌توجه بود. افلاطون، فیلسوف معروف یونانی معتقد بود دریا، یک فرد را از همه بدی پاک می‌کند؛ موضوعی که بعدها علم آن را به خوبی ثابت کرد. به‌طوری که حالا آب دریا منبعی برای درمان بسیاری از بیماری‌هاست.


بیشتربخوانید :رویت یوفوی عجیب در ساحل دریا! +فیلم


به گزارش andrezagozda در دوران ما، اثرات درمانی آب دریا و حمام کردن در آن در نیمه‌دوم قرن نوزدهم در فرانسه کشف و مطالعات جدید این پدیده در جست‌وجوی توضیحات علمی و شواهدی از خواص درمانی آن آغاز شد. بزرگ‌ترین دستاورد‌ها در این زمینه توسط رنه کینتون، فیزیولوژیست و زیست‌شناس فرانسوی به دست آمد.

رنه کینتون کشف کرد که خون انسان و ساخت مواد معدنی از آب دریا، به طرز غیرمعمولی در همه جنبه‌ها به جز محتوای نمک، به‌طور یکسان شبیه یکدیگرند، به‌طوری که میزان شباهت آنها به 98 درصد می‌رسد. او متوجه شد مایع خارج سلولی تقریبا با محتوای آب دریا مشابه است و مایع آمنیوتیک انسان درواقع یک کپی از آن است. او همچنین نشان داد آب دریا حاوی مجموعه‌ای کامل از عناصر و موادی است که با نسبت‌های مشابه در بدن انسان وجود دارد؛ عناصر و موادی که در مایعات بدن، مایع خارج سلولی، پلاسمای خون، اشک، عرق و مایع مغزی نخاعی وجود دارد.

کینتون نخستین آزمایش که این تشابه غیرمعمول را نشان می‌داد، در سال 1897 انجام داد. این آزمایش در آزمایشگاه پروفسور مری در کالج دوفرانس روی یک سگ انجام گرفت. به این صورت بود که آنها آب دریا را جایگزین خون سگ کردند. در ابتدای آزمایش، وضعیت سگ تضعیف شد، اما پس از آن همان واکنش‌های دفاعی که معمولا در انتقال خون وجود دارد را از خود نشان داد، یعنی دمای بدنش بالا رفت و گلبول‌های سفید در بدن او افزایش پیدا کردند. افزایش قابل‌توجهی در میزان گلبول‌های سفید خون نشان می‌داد مکانیسم خوددفاع از بدن در آب دریا وجود دارد!

در روز چهارم آزمایش اشتهای سگ به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای زیاد شد و او به سرعت به وضعیت سلامت خود بازگشت. جالب بود که سگ خیلی سرزنده‌تر از قبل آزمایش شده است. چنین نتیجه‌ای در آزمایش‌های پی‌درپی بعدی نیز به دست آمد که آب دریا منبع بزرگی از انرژی برای بدن انسان است؛ انرژی‌ای که انسان می‌تواند از خون خود به دست بیاورد. در این میان نتیجه دیگری هم حاصل شد و آن اینکه آب دریا می‌تواند تعادلی که به واسطه سبک زندگی نادرست و تغذیه ناسالم در بدن انسان از بین رفته را بازگرداند و بدن را تقویت کند. نکته جالب‌تر اینکه در اثر آزمایشی که روی سگ انجام شد، بیماری کلیوی‌‌ او هم درمان شد و این واقعا یک معجزه بود. به همین دلیل بود که دانشمندان به این نتیجه رسیدند آب دریا منبع زندگی است.

کینتون تصمیم گرفت از کشف خود برای درمان بیماری افراد با تقویت سیستم ایمنی بدن‌شان استفاده کند. فرض کینتون بر این بود که علت بسیاری از بیماری‌ها و نیز تسریع پیری عروق خونی و سلول‌ها، کمبود طولانی‌مدت مواد مغذی و مواد معدنی ناشی از تغذیه نامناسب است و از آنجا که آب دریا منبع بزرگی از این مواد مغذی و معدنی است، راه‌حل بسیار خوبی است.

رنه در مهم‌ترین کار خود با نام «آب دریا، یک محیط ارگانیک از 1904» روش خود را برای رسیدن به درمان بیماران عملی کرد. او با تصفیه آب دریا و رساندن آن به همان ایزوتونیک غلظت پلاسمای خون و تزریق آن به صورت وریدی به بدن بیماران این کار را انجام داد. این تزریق‌ها از سال 1908 محبوبیت زیادی پیدا کردند و جان هزاران نفر ازجمله کودکان کوچک را که با تهدیدات مرگبار به علت سوء‌تغذیه و بیماری‌های عفونی مواجه بودند، نجات داد. نتایج در اکثر موارد چشمگیر بود و همه آنها به لحاظ جسمی سالم‌تر شدند. موسسات کینتون 150هزار تزریق ایزوتونیک را در سال انجام دادند و با این کار، رنه توانست کاری کند که بیمارانش بر بیماری‌هایی مثل عفونت‌های معده و روده، بیماری‌های قلبی، سیروز کبد، انواع مسمومیت و روماتیسم غلبه کنند.

مهم است بدانیم آب دریا از طریق این روش تنها تلاش برای درمان بیماری‌ها نیست، ماموریت رنه بازگشت تعادل به بدن انسان از طریق بهبود عملکرد سلول‌های بدن بود. امروزه این موضوع فلسفه پزشکی سلولی نامیده می‌شود. هر روز ده‌ها بیمار که بیماری آنها از این طریق درمان می‌شود، ثابت می‌کنند آب دریا، در اکثر موارد برای بدن به‌منظور دفاع از خود در برابر ناهنجاری‌ها و بیماری‌ها کافی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

ویژگی های آب دریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۴۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
واقعا ممنونم.این مقاله مسیر زندگی منو عوض کرد
Iran (Islamic Republic of)
Nardis
۱۴:۱۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
چه جالب