وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بر ادامه حضور خود در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، وزرای امور خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو پس از گذشت ۱۵ سال از تلاش‌های امنیتی بین المللی در افغانستان و همچنین به رغم افزایش تلفات شهروندان غیرنظامی و روند کند گفتگو‌های صلح در این کشور بر ادامه حضور خود در افغانستان تاکید کردند.

وزرای امور خارجه کشور‌های عضو ناتو در اظهارات خود در بروکسل ضمن تاکید بر ادامه تلاش برای تامین ثبات و امنیت بلند مدت در افغانستان افزودند، حضور نیرو‌های ناتو در این کشور به ادامه شرایط بستگی دارد.

اینگونه اظهارات در حالی بیان می‌شود که یکی از مقامات نیروی دریایی آمریکا و نامزد فرماندهی نیرو‌های نظامی این کشور در خاورمیانه هشدار داد جنگ در افغانستان دچار بن بست شده است و شمار تلفات نظامیان افغان در این کشور رو به افزایش است.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفت، افزایش خشونت‌ها در افغانستان می‌تواند حاکی از بروز تغییراتی در این کشور باشد.

دبیر کل ناتو همچنین خواهان اصلاحات در روند برگزاری انتخابات در افغانستان شد.

ینس استولتنبرگ در اظهاراتی در بروکسل گفت: «ما با یکدیگر بر تعهدمان به امنیت و ثبات طولانی مدت افغانستان تاکید کردیم. ما الان منتظر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستیم. مهم است که مسئولان افغان روند انتخابات را بهبود بخشند و پایگاه داده‌های ثبت رای را اصلاح کنند، زیرا انتخابات موفق موجب تقویت مسیر افغانستان به سمت ثبات و صلح خواهد شد و در مسیر صلح، طالبان باید درک کنند که ادامه جنگ ارزشی ندارد و فقط موجب رنجش می‌شود. آن‌ها باید پشت میز مذاکره بنشینند. »

وی افزود: «ما به حمایت از افغانستان متعهد هستیم. این مسلما برای مردم افغانستان خوب است، اما این به نفع ما نیز است.»

استولتنبرگ گفت: «من فکر می‌کنم ما همچنین باید درک کنیم که همانطور که الان ما تلاش می‌کنیم به سمت روند صلح واقعی به پیش برویم، گاهی در مناقشه‌ها همانطور که در مناقشه‌های دیگر دیدیم، خشونت افزایش می‌یابد، زیرا طرف‌های مختلف تلاش می‌کنند تا بهترین جایگاه ممکن را در میز مذاکره بدست آورند؛ بنابراین واقعیت این است که اوضاع ممکن است قبل از آن که در افغانستان بهتر شود، بدتر شود.»

دبیر کل ناتو گفت: «امروز، وزاری خارجه ناتو همچنین موافقت کردند تا به حمایت از اصلاحات در بوسنی و هرزگوین ادامه دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار