سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد انگلیس با اعزام نیرو‌های نظامی به اوکراین نیت خود برای حمایت از تنش‌ها را به اثبات رسانده است.

زاخارووا: انگلیس حمایت خود از بروز تنش ها در اوکراین را اثبات کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد لندن با اعزام نیروهای نظامی خود به اوکراین نیت خود برای حمایت از بروز تنش‌ها در این کشور بویژه در دونباس را به اثبات می‌رساند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود ما گزارش‌های رسانه‌های انگلیسی را درباره اعزام نیرو‌های نظامی این کشور به اوکراین که بر انجام عملیات ویژه در اینترنت تمرکز دارند، مورد توجه قرار دادیم.

زاخارووا تاکید کرد: چنین گزارش‌هایی نشان می‌دهد که لندن همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود برای بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین ادامه می‌دهد و البته می‌توان این اقدامات را به عنوان یک تلاش مستقیم برای راه اندازی یک فشار نظامی جدید در دونباس و نیز خارج کردن روند حل و فصل صلح آمیز این مناقشه از مسیر اصلی مدنظر قرار داد. او با اشاره به اقدامات لندن در این خصوص آن‌ها را کاملا غیرقابل قبول خواند.

پیش از این وزرای دفاع انگلیس و اوکراین بر سر گسترش همکاری‌های نظامی و فنی، پیشبرد توسعه زیرساخت‌های نظامی، بهبود کیفیت آموزش‌های نظامی در اوکراین با کمک کارشناسان انگلیسی و نیز ادامه مذاکرات میان دپارتمان‌های دفاعی دو کشور به منظور تقویت همکاری در زمینه امنیت سایبری و حفاظت در مقابل تهدیدات مختلف و تقویت حضور نظامی انگلیس در اوکراین به توافق رسیدند.

روز یکشنبه هفته گذشته در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، نزدیک شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیرو‌های دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار