مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از کاهش ۷۹ درصدی ترانزیت کالا از گمرک ماهیرود طی هشت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ خاشی  مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی  گفت: میزان کالاهای وارداتی استان طی هشت ماه گذشته بالغ بر  یک هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

وی، ارزش ارزی این واردات را بیش از سه میلیون و ۴۴۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: برنج، دام سبک و سنگین، دستگاه دمنده گاز موجود در تونل های زغال سنگ، تجهیزات مربوط به سیستم زهکشی گاز متان، تری فسفات سدیم، اجزا و قطعات پل، تخم اسپند و شاهدانه بوداده از جمله عمده ترین واردات استان طی این مدت بوده است.

خاشی همچنین از صادرات ۵۱۲ میلیون دلار کالا از استان طی این مدت خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته افزایش سه درصدی را نشان می دهد.

 مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اضافه کرد: از نظر وزنی نیز میزان صادرات استان بیش از دو میلیون و ۱۲۸ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

وی، گازوئیل، سیمان، کاشی و سرامیک، هیدرو کربن سبک، خوراک کامل طیور، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، نمک و هیدرو کربن سنگین را از جمله عمده ترین اقلام صادراتی از گمرک استان اعلام کرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی همچنین به ترانزیت ۱۱۹ دستگاه کامیون از گمرک ماهیرود طی هشت ماه گذشته اشاره کرد و گفت: این کامیون ها کالاهایی به وزن دو میلیون و ۵۶۱ هزار کیلوگرم را ترانزیت کردند.

خاشی اضافه کرد: این اقلام شامل تخم مرغ خوراکی، پارچه و فورفورال اکستراکت، گوشت مرغ منجمد، روغن موتور، سپر مستعمل و تایر، رینگ مستعمل خودرو و بونکر حمل گاز مایع بوده است.

وی با بیان اینکه ترانزیت کالا از گمرک ماهیرود در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد کاهش داشته است، بیان داشت: این رقم از نظر وزنی نیز کاهش ۷۹ درصدی را نشان می دهد.

به گفته خاشی این اقلام از کشورهای برزیل، ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان و چین از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

انتهای پیام / ط آ

 
برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار